Un studiu efectuat de Grupul Anderson Economic în Statele Unite arată că încărcarea unui vehicul electric este mai costisitoare decât alimentarea unui vehicul convențional. Studiul a comparat cât costă să încarci acasă sau la o stație rapidă mașinile electrice aflate în acest moment pe piață, cu prețul alimentării modelelor tradiționale.
În medie, prețul mediu al exploatării pentru un vehicul din clasa entry din Statele Unite este de 9,78 dolari. Aceasta este valoarea pe care o are de plătit, în medie, un client care alimentează în Statele Unite și dorește să parcurgă 100 de mile (aproximativ 160 de kilometri).
În clasa de „10 dolari' sunt incluse vehicule precum Nissan Versa, Honda Civic, Hyundai Elantra, Subaru Impreza sau Mitsubishi Mirage. Prin comparație, încărcarea acasă a unor modele electrice precum Nissan Leaf sau Chevrolet Bolt pentru a parcurge aceeași distanță de 100 de mile, necesită un buget mediu de 12,55 doari, în timp ce suma crește până la 15,97 dolari dacă încărcarea este efectuată la o stație rapidă.
Povestea este similară și în cazul modelelor de clasă medie, unde Honda Accord, Toyota Camry sau Chevrolet Malibu au nevoie de combustibil în valoare de 11,08 dolari pentru a rula 100 de mile, în timp ce vehiculele electrice de genul Kia EV6, Tesla Model Y sau Ford Mustang Mach-E au nevoie de energie electrică domestică în valoare 12,62 dolari pentru a rula echivalentul a 160 de kilometri sau de 16,1 dolari în cazul unei stații rapide.
Doar în cazul segmentului luxury există un avantaj în ceea ce privește exploatarea unei mașini electrice. Prin comparație, alimentarea unor modele precum BMW Seria 5, Porsche Macan sau Audi A6 pentru 100 de mile costă în medie 17,56 dolari, în timp ce încărcarea unor modele precum Porsche Taycan sau Tesla Model S costă în medie 13,5 dolari (acasă) pentru a parcurge aceeași distanță (sau 17,81 la stația rapidă).
„Cu actuala tendință de creștere a prețurilor energiei electrice și de scădere a prețurilor gazelor naturale și a combustibilului, majoritatea vehiculelor tradiționale ajung să fie mai economice decât cele electrice în prima jumătate a anului 2023.' au declarat oficialii Grupului Anderson Economic.