Carlos Ghosn, CEO al Renalut-Nissan afirma: Inca din iulie 2008 am anticipat criza si am luat primele decizii necesare pentru a pregati traversarea acesteia. Astazi, Renault rezista, dupa cum o demonstreaza faptul ca avem o marja bruta de autofinantare pozitiva (un free cash-flow pozitiv). Construim deja viitorul Grupului Renault post-criza, pregatind comercializarea in masa a vehiculelor cu emisii zero incepand cu 2011, extinderea gamei Entry, consolidarea prezentei noastre in tarile emergente, accelerarea si aprofundarea sinergiilor cu Nissan.'
Intr-un context de scadere brutala a majoritatii pietelor, Grupul a realizat in primul semestru 2009 o cifra de afaceri de 15.991 milioane de euro, in scadere cu 23,7 % (21,5 %, excluzand efectele cursului de schimb) fata de nivelul inregistrat in primul semestru 2008.
Activitatea de constructie Automobile contribuie cu 15.101 milioane de euro la cifra de afaceri a Grupului, in scadere cu 24,2 % fata de primul semestru 2008. Aceasta evolutie este rezultatul scaderii puternice a majoritatii pietelor pe care este prezent Grupul Renault.
Rezultatul net este o pierdere de 2.712 milioane de euro, fata de un rezultat pozitiv de 1.581 milioane de Euro in primul semestru 2008 iar capitalurile proprii se ridica la 16.548 milioane Euro la 30 iunie 2009.
Planul de actiune al Renault pentru traversarea crizei, lansat in iulie 2008, da rezultate, in special prin ameliorarea marjei brute de autofinantare (free cash-flow), care s-a accentuat in trimestrul al doilea.
Punerea in practica a mijloacelor de stimulare fiscala a avut deja efecte favorabile asupra pietelor auto si asupra activitatii Grupului Renault in primul semestru. In cursul semestrului al doilea 2009, Grupul Renault va beneficia din plin si de pe urma lansarilor de noi modele, in special ale Noului Mégane, ale celor doua versiuni ale Noului Scénic, si ale modelului Clio III faza 2.
In acest context, Grupul isi reconfirma obiectivele anuntate la inceputul anului pentru 2009: o marja bruta de autofinantare pozitiva si o cota de piata in crestere.
Sursa: www.daciagroup.com