Epidemia de coronavirus a redus semnificativ transporturile internaționale spre Italia

Transportul rutier internaţional de mărfuri efectuat de firmele româneşti pe relaţia cu Italia s-a redus, în medie, cu 15%, ca urmare a epidemiei de coronavirus, în timp ce în cazul transportului de persoane scăderea este de până la 100%, arată datele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

„(…) firmele de transport rutier din România vor fi grav afectate din cauza epidemiei cu noul coronavirus (…) din estimările UNTRR, în cazul transportului rutier naţional de persoane – linii regulate – numărul de pasageri a scăzut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scăderea este de aproximativ 100%. În relaţia cu Italia, firmele de transport rutier româneşti de persoane au oprit total activitatea, iar în relaţiile cu restul ţărilor scăderea este nesemnificativă, volumul fiind comparabil cu perioada similară din anul trecut. În schimb, în cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relaţii decât Italia) scăderea este de aproximativ 100%. În ceea ce priveşte transportul rutier de mărfuri intern, acesta este neafectat, în timp ce pentru transportul rutier de mărfuri internaţional scăderea generală este de aproape 15%, iar unele firme sunt mai afectate cu până la 30%, altele nu sunt afectate deloc”, se arată într-un comunicat al UNTRR.

Conform UNTRR, transportul de marfă internaţional între Italia şi alte ţări din Uniunea Europeană, operat de transportatorii români, nu este afectat decât în măsura în care clienţii din Italia îşi reduc volumul de activitate – valabil în anumite cazuri, dar nu generalizat în acest moment.

„Transportul de mărfuri internaţional dintre Italia şi România este în pericol, din cauza măsurii de autoizolare a şoferilor care revin din Italia – aceste operaţiuni trebuie să includă costul cu imposibilitatea utilizării şoferului 14 zile, iar UNTRR solicită autorităţilor române revenirea asupra acestei decizii şi monitorizarea acestor şoferi, fără a fi puşi în autoizolare. Totodată, UNTRR solicită Guvernului şi măsuri compensatorii financiare şi fiscale pentru firmele de transport rutier ai căror şoferi sunt trimişi spre autoizolare şi în cazul anulării curselor. Reamintim ca Italia este al doilea partener comercial al României, după Germania, iar 10% din exporturile româneşti merg în Italia. Pe cale rutieră sunt transportate peste două milioane de tone de mărfuri (import/export) în relaţia România – Italia. Între România şi Italia se fac aproximativ 120.000 de curse/sens/an pe cale rutieră”, precizează reprezentanţii UNTRR.

În acest sens, transportatorii solicită Guvernului României să întreprindă demersuri pe lângă Comisia Europeană şi Guvernul Italiei în vederea aplicării unei derogări temporare de la interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în autovehicul, aşa cum prevede Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului European, din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere.

Adaugă un comentariu