Dacă este să privim curentul actual de digitalizare al autoturismelor, ecranele de mari dimensiuni sunt aici și par să rămână pentru o lungă perioadă de timp. Totuși, designerii BMW și Polestar susțin că era ecranelor mari este pe cale să se încheie pentru automobilele de lux, viitorul rezervându-ne mai multe surprize interesante.
La momentul actual, doar automobilele din categoria entry level mai vin dotate din uzină cu ecrane cu diagonale mai mici de 10 inchi, în timp ce vehiculele de lux din noul val pot fi asimilate deja drept adevărate cinematografe pe roți. Aici ne refeim la modele precum Mercedes EQS și EQS SUV, modele disponibile alături de MBUX Hyperscreen (ce dispune de trei ecrane de mari dimensiuni amplasate pe întreaga planșă de bord), sau la ecranul ultrawide de 31 de inchi și rezoluție 8K, panou ce poate fi găsit în interiorul noilor BMW Seria 7 și i7.
Într-o conferință online organizată de către Car Design News, au fost invitați directorii departamentelor de design de la Pininfarina, Italdesign, BMW, Polestar și ELeather. La un moment dat, unul din urmăritori a întrebat dacă, odată cu lansarea noului BMW i7, „am ajuns la mărimea maximă a unui display montat într-un automobil de serie?'.
Oficialul BMW a răspuns printr-o altă întrebare: „contează atât de mult mărimea ecranului? Sunt convins că ecranele de mari dimensiuni vor dispărea mai devreme sau mai târziu'. Mașinile vor deveni din ce în ce mai inteligente, însă afișarea UI (User Interface) va apărea doar la momentul oportun. În același timp, sistemele de in-car entertainment este posibil să se dezvolte mai mult în direcția VR.
Și Conny Blommé, designer de interior la Polestar este de acord cu cei de la BMW. „Probabil că de acum încolo va urma un declin în ceea ce privește diagonalele ecranelor de la interiorul unui vehicul. Pentru noi, mai important este peisajul și atenția la drum decât sistemul de infotainment.'