EuroNCAP a publicat rezultatele ultimelor teste de impact, având ca protagoniști Hyundai Tucson, Opel Karl și Mazda MX-5.
Dintre acestea, numai Hyundai Tucson a reușit obținerea calificativului de cinci stele EuroNCAP. Rezultatul este cu atât mai bun cu cât nu a fost luat în calcul sistemul de frânare autonomă de urgență, disponibil opțional. În acest caz, EuroNCAP a apreciat că doar un număr mic de mașini va fi dotat cu AEB.
Mazda MX-5 oferă o protecție bună a pasagerilor și în mod deosebit a pietonilor, grație capotei motorului active oferite standard. În schimb, absența sistemelor avansate de asistență, ca AEB, au împiedicat roadsterul japonez să obțină un rezultat mai bun.
Pentru Opel Karl, problemele sunt mai mari, airbagul șoferului nereușind să prevină lovirea volanului cu capul în cazul unui impact frontal, în timp ce, la testul stâlpului, pieptul nu este suficient protejat. Mai mult, la impactul frontal pe toată lățimea mașinii, șoferul a scăpat pe sub centură, rezultând un risc ridicat de rănire la nivelul genunchiului și al femurului.
EuroNCAP – Sesiune de teste octombrie 2015
[table id=537 /]