Evolutia pietei auto din Romania in primul semestru din 2014

vezi galeria foto

Astazi am participat la o conferinta despre evolutia pietei auto din Romania in primul semestru al lui 2014. Conform Autovit, in prima jumatate a anului, in Romania s-au inmatriculat cu 27% mai multe masini noi ca in 2013.


In dreptul masinilor second-hand provenite din afara granitelor tarii se constata o scadere de aproape 18%, dupa ce in primul semestru din 2012 si 2013 au existat cresteri masive de 30 – 40%.  Numarul de reinmatriculari in primele sase luni din 2014 a crescut cu aproximativ 10%, dupa ce in 2013 se inregistrasera scaderi de 40%.

„O piata auto stabila cu o crestere sanatoasa poate fi creata la intersectia a trei factori: incurajarea tranzactiilor si nu taxarea excesiva, mediu legal favorabil si, nu in ultimul rand, crearea cadrului potrivit pentru o concurenta loiala', spune Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.


 

Avem motive de bucurie sau nu?

Ei bine, perioada 2009 – 2014 a fost marcata de fluctuatii majore ale inmatricularilor pentru toate categoriile de tranzactii amintite mai sus. Astfel, din 2008 si pana in prezent, piata masinilor noi a scazut cu 70 de procente, iar cele 27 de procente in crestere inregistrate in prima jumatate a anului 2014 se traduc prin aproximativ 8.000 de unitati. Totodata, aceasta crestere a fost favorizata si de programul Rabla, schimbarile operate de guvernanti ducand la ajutarea pietei.


Un alt factor decisiv care a influentat negativ piata a fost aparitia timbrului de mediu. Astfel, proprietarii de masini Euro 3 si Euro 4 fabricate inainte de 2007 sau care initial au fost scutite de taxa, au fost descurajati sa isi vanda autoturismele, datorita pierderilor intre 10 si 30% din valoarea acestora.

 

In consecinta, dupa o scadere masiva de 150.000 unitati a reinmatricularilor in 2013, o crestere timida de doar 7.000 de unitati (10%) in anul curent nu arata o revenire puternica.
Cine si ce s-a vandut mai bine in prima jumatate a lui 2014


Pe primul loc al numarului de masini noi inmatriculate in 2014 se afla Dacia, cu o cota de piata de 31,8%, urmata la mare distanta de Skoda cu 9,6% si Volkswagen cu 8,4%.

In topul preferintelor romanilor ca masini second-hand de import ramane lider Volkswagen cu 28,1% cota de piata. Pe doi se claseaza Opel cu 18%, iar pe trei vine Ford cu 11,6%. Pe primul loc al clasamentului de masini second-hand tranzactionate in tara se claseaza Volkswagen cu 19%, urmat de Opel cu 12% si de Dacia cu 11%.

Via | Autovit.ro

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE