Parcă ar fi un final de operă, în care aria personajului aflat pe moarte nu se mai termină: se tot „cântă’ despre finalul fabricației pentru seria ultraluxoaselor supersportive Bugatti Chiron, dar vești noi privitoare la exemplare aparte purtând numele respectiv continuă să apară. Care e treaba cu Bugatti Chiron Profilée?
Într-adevăr, închiderea fabricației pentru exclusivistele supercoupe-uri dotate cu motorizare W16 amplasată longitudinal central se apropie. Intrarea în drepturi a erei electromobilității ne pune acum în fața ultimelor creații ale mărcii din Molsheim dotate cu propulsoare cu ardere internă.
Pe fondul acestei situații, licitația care va avea loc la Paris pe 1 februarie 2023 va fi sinfura ocazie pentru a achiziționa automobilul Bugatti Chiron Profilée. Îndrăznim să spune că acest exemplar este cel mai reprezentativ din cadrul seriei pentru spiritul în care obișnuia să lucreze fondatorul mărcii, Ettore Bugatti: performanță de top prezentată sub cea mai rafinată formă imaginabilă. Se poate vorbi aici despre o personalitate extremă, dar nu și despre o incisivitate împinsă dincolo de celelalte valori esențiale ale casei. Bugatti Chiron Profilée poate fi considerat drept o interpretare mai puțin radicală a lui Bugatti Chiron Pur Sport din 2020.
Optimizarea părții din spate nu vizează numai integrarea elegantă a unui eleron de dimensiuni apreciabile, ci și eficianța acestuia în asigurarea unei stabilități serene până la viteza maximă de 380 km/h (după cum vedeți, Bugatti Chiron Profilée nu mai insistă neapărat să treacă peste pragul de 400 km/h). De la Pur Sport au fost preluate artificiile tehnice al căror scop ține de păstrare stabilității sub sarcini laterale ridicate și accelerațiile fulgerătoare. Pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h sunt suficiente 2,3 s, iar la 5,5 s de la plecarea de pe loc este lăsat în urmă pragul de 200 km/h. Motorul furnizează 1500 CP, ca și în cazul altor exemplare Chiron, dar transmisia are demultiplicări mai scurte cu 15%.
Bugatti Chiron Profilée a primit nuanța de vopsea numită Argent Atlantique, anume dezvoltată pentru această mașină. De finisarea interiorului s-au ocupat, bineînțeles, cu atenție sporită artizanii care lucrează la Bugatti Atelier. Există fibre de carbon expuse vederii, iar nuanța tapițeriei se numește Bleu Royal Carbon.