BMW Isetta, primul Seria 3 și bunicul lui Seria 7 te așteaptă la Băneasa cu poveștile lor unice. Povestea lor în țară începe cu pasiunea pentru muzică.
Citește și:
BMW pregătește un nou hot hatch, de data asta cu tracțiune față: 128ti
BMW Seria 1: Change Is Everything
Aceasta este surpriza pe care o pregătește BMW fanilor săi
BMW renunță la o motorizare foarte populară în România
Până în primăvara anului viitor, BMW Automobile Bavaria Băneasa va găzdui trei exemplare de seamă ale producătorului german: Isetta, E3 (predecesorul lui Seria 7) și E21 (prima generație Seria 3). Aceste trei modele diferite sunt reprezentative pentu marcă pentru că spun povestea transformării BMW de acum jumătate de secol, când producătorul german se afla în pragul falimentului.
BMW Isetta este unul dintre puținele modele bavareze care să nu poarte renumita grilă-rinichi, din două motive: 1) nu avea nevoie de grilă și 2) conceptul de design a fost preluat de la producătorul italian Iso SpA. O mișcare în foarte bun sincron cu trendul vremii („bubble cars’, mașini mici și accesibile), care a propulsat Isetta pe locul secund în topul celor mai vândute modele din Germania în segmentul său.
Pentru Andrei și Cristian Flueraru, Isetta a avut inițial o însemnătate specială în alt sens: mașinuța a apărut într-un videoclip Depeche Mode. Andrei este unul dintre cei mai mari fani Depeche Mode din lume; este unul dintre cei șase fani intervievați pentru documentarul Spirit in the Forest produs cu ocazia lansării albumului Spirit al trupei britanice.
După o „pândă’ de câțiva ani, frații Flueraru găsesc fix Isetta pe care și-o doreau, la un dealer de automobile de epocă din Olanda. După câteva zile de la primul contact cu vânzătorul, cei doi aterizau în Olanda pentru a efectua achiziția.
Sigur, cei doi frați nu sunt deloc străini de automobil, față de care îi leagă o pasiune încă de mici. Primul proiect de „restaurare’ al lui Andrei s-a desfășurat la 11 ani, când a început să meșterească la Golful unchiului său folosindu-se de o copie a manualului de reparație și de o trusă de scule. Andrei este cel care a organizat legendarele întâlniri naționale cu modele Volkswagen Golf I și II.
Colecția bavareză a celor doi frați a fost ulterior completată cu E3 (2500 CS Automat) din 1976, văzut ca fiind „perfecțiunea anilor ’70′. Eleganta limuzină a fost totodată și primul model de după al Doilea Război Mondial echipat cu motor cu șase cilindri în linie.
Următoarea adiție în garajul fraților Flueraru a fost E21 (din 1975), un model care a ajuns, de-a lungul generațiilor, să se vândă în circa 16 milioane de exemplare.