Sedanul sportiv Porsche Panamera GTS beneficază de o punere la punct fără precedent în spiritul performanței și al dinamismului, iar Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid vine să demonstreze că sportivitatea și eficiența pot să conviețuiască foarte bine sub forma uneia și aceleiași mașini. Această din urmă versiune, vârf absolut al ofertei Porsche Panamera, insistă în mod special pe o amprentă premium rafinată.
Ambele versiuni sunt propulsate de motorizarea V8 biturbo de 4,0 l perfecționată în continuare, care fiind deja folosită și pe Panamera Turbo E-Hybrid. Propulsorul este de pe acum conform cu exigențele stricte ale standardului de emisii Euro 7. Trecerea de la un turbocompresor twin-scroll la un turbocompresor single-scroll scurtează faza de încălzire a convertoarelor catalitice. Temperaturile gazelor de eșapament de până la 1.000°C și arderea curată asociată, precum și creșterea presiunii medii de vârf până la 140 bari în camerele de ardere, măresc eficiența motorului, în special în utilizarea dinamică. Transmisia Porsche cu dublu ambreiaj (PDK) cu 8 trepte a fost reproiectată fundamental. Cu suprafețe de preluare a cuplului optimizate și cu o capacitate de încărcare termică mai mare, transmisia este capabilă să exploateze fără rețineri cuplul enorm al lui Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid este cea mai puternică Panamera de serie de până acum. Motorul său V8 biturbo are o putere de 441 kW (600 CP), iar puterea motorului electric complet integrat în carcasă și în circuitul de răcire al PDK se ridică la 140 kW (190 CP). În comparație cu predecesorul său, puterea sistemului a crescut cu 75 kW (102 CP) la 575 kW (782 CP), iar cuplul sistemului a crescut cu 150 Nm, până la 1.000 Nm. Panamera Turbo S E-Hybrid accelerează de la zero la 100 km/h în 2,9 secunde și are o viteză maximă de 325 km/h, ceea ce reprezintă o creștere a vitezei de 25 km/h și 0,5 secunde.
În același timp, noua Panamera Turbo S E-Hybrid este eficientă la condus. În comparație cu generația anterioară, grupul său propulsor hibrid oferă o autonomie electrică mai mare, o încărcare mai rapidă și o capacitate de răspuns mai agilă. Cu o capacitate de 25,9 kWh (brut), bateria de înaltă tensiune stochează cu 45 % mai multă energie decât acumulatorul anterior. Aceasta oferă celei mai puternice Panamera o autonomie electrică de până la 88 km (WLTP EAER City). Cu o creștere a puterii de recuperare la 88 kW, Panamera Turbo S E-Hybrid se conduce mai eficient ca niciodată în modul complet electric. La o sursă de alimentare adecvată, încărcătorul de curent alternativ de 11 kW încarcă bateria de la zero la 100 % în aproximativ două ore și 39 de minute.
Chiar înainte de lansare, noua Panamera Turbo S E-Hybrid a stabilit cel mai bun timp pe circuit. Pilotul de test Porsche Lars Kern (36 de ani) a parcurs un tur al Nürburgring Nordschleife (20,832 kilometri) în doar 7:24,172 minute. Cu acest timp omologat, Porsche a stabilit recordul pentru cea mai rapidă berlină de lux cu motor cu combustie și hibrid în clasamentul oficial al Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG. Noua Panamera a doborât recordul existent în această clasă de mașini cu 3,62 secunde. Turul record a fost realizat de Lars Kern pe 12 iulie 2024.
GTS înseamnă Gran Turismo Sport. Mașinile Porsche cu acest indicativ oferă o porție suplimentară de sportivitate și plăcere de a conduce, alături de o compatibilitate ridicată cu utilizarea rutieră curentă. Pentru a respecta această filosofie, Panamera GTS se remarcă printr-o suspensie configurată pentru performanțe înalte, un pachet SportDesign exclusivist și un interior sportiv, de înaltă calitate. Este o variantă deosebit de directă și agilă a berlinei sport de top. Motorul V8 biturbo puternic, complet modernizat, joacă un rol major în experiența de condus deosebit de intensivă a lui Panamera GTS. Oferă o livrare liniară a puterii, care este clar vizibilă chiar și la turații de peste 6.000 rpm ale motorului.
Motorul livrează 368 kW (500 CP), cu 20 CP mai mult decât motorul versiunii anterioare. Acest lucru are ca rezultat o performanță și o dinamică de condus mai bune și o eficiență și mai mare. Mașina sport cu patru uși accelerează de la zero la 100 km/h în 3,8 secunde și are o viteză maximă de 302 km/h. Sistemul de evacuare sport standard de pe Panamera GTS a fost dezvoltat special pentru a crea un fundal sonor puternic și emoționant.
Pentru Porsche Panamera GTS este oferită standard suspensia pneumatică având două camere și două supape, inclusiv sistem PASM, cu un reglaj deosebit de sportiv. Caroseria coborâtă cu 10 milimetri și barele anti-ruliu întărite oferă o experiență de condus vizibil mai directă și o cursă mai mică pentru amortizoare. Diferențialul blocabil PTV Plus, controlat electronic, asigură distribuirea optimă a cuplului între roţi. În combinație, aceste măsuri asigură o mai mare stabilitate a mașinii și o reducere a tangajului și ruliului pe întreaga gamă de viteze. Această dinamică adăugată vine fără nicio reducere semnificativă a confortului.
În România, prețurile pentru Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid încep de la 235.491,48 euro și pentru Panamera Turbo S E-Hybrid Executive de la 246.904,77 euro, inclusiv TVA și echipare specifică țării. Prețul de bază pentru Porsche Panamera GTS este de 171.783,64 euro. Livrările vor începe în toamna anului 2024.