DAIMLER ACTUALIZEAZĂ MODELELE DIN CLASA S, care primesc cu această ocazie un pachet tehnologic proaspăt și o nouă gamă de motorizări. Fanii Mercedes vor fi surprinși să vadă unitățile V6, ba chiar și unele dintre cele V8, înlocuite de propulsoare cu șase cilindri în linie, întocmai ca la rivalii cu elice pe grilă.
Noutățile nu se opresc aici, pentru că unitățile cu șase cilindri pe benzină sunt electrificate, ceea ce înseamnă sistem electric pe 48 V, cu starter/generator integrat și compresor antrenat electric. Performanțele sunt atât de bune, încât Mercedes a folosit o astfel de unitate cu cilindreea de 3,0 litri pentru a propulsa modelul S 500, înlocuind astfel fostul V8 de 4,7 litri.
Pentru primul test drive cu noua Clasă S am avut la dispoziție însă o altă motorizare nouă pe benzină, cea V8 bi-turbo de 4,0 litri/469 CP. |n acest caz, nu numai motorizarea este nouă, ci și denumirea de model, S 560, cu 4MATIC în cazul nostru. Este vorba de aceeași unitate care, pusă pe steroizi, asigură performanțele versiunii sportive AMG S 63 4MATIC. Motorul are ca particularitate managementul activ al cilindrilor, patru dintre aceștia putând fi dezactivați la sarcini parțiale și la rularea de tip sailing, pentru reducerea pierderilor de pompare.
Turbinele de supraalimentare sunt poziționate în V-ul dintre cele două bancuri de cilindri, ceea ce asigură un răspuns foarte bun indiferent de situație, cu lag turbo insesizabil.
În practică, motorul V8 impresionează prin rafinamentul său, propulsând fără eforturi masa deloc neglijabilă a versiunii cu ampatament lung a Clasei S. Dezactivarea cilindrilor este perfect transparentă pentru cel de la volan. Selectarea modului Sport transformă această bestie mecanică într-un automobil surprinzător de agil, care știe să ia virajele fără ezitare și care nu se înclină semnificativ în momentele-cheie. Sonoritatea evacuării rămâne însă una foarte discretă – sunetul baritonal și detonațiile din evacuare sunt rezervate exclusiv versiunii AMG. Ceea ce surprinde este faptul că și în cazul setării sportive a trenului de rulare suspensia lasă o impresie foarte plăcută pe denivelări. Impresionant.
La fel de impresionant este pachetul de sisteme de asistență al Clasei S, chiar dacă acesta nu forțează pasul spre conducerea autonomă (rivalii de la Audi au făcut-o, cu noul A8, spre exemplu). Clasei S îi lipsește senzorul Lidar pentru a trece la nivelul 3 de conducere autonomă și, după cum mi-au explicat inginerii Mercedes, a fost o alegere deliberată, în lipsa unei legislații clare în domeniu. Totuși, am testat în traficul real sistemul de conducere semiautonomă și am rămas impresionați – este cel mai sofisticat dintre cele pe care le-am condus până în acest moment.
Verdict
Noul V8 biturbo de pe Mercedes-Benz Clasa S este unul dintre cele mai eficiente din industrie, iar rafinamentul este excepțional. În plus, germanii au plusat considerabil în ceea ce privește tehnologiile.