Facelift profund pentru Skoda Enyaq, cu optimizări tehnice de finețe plus o tratare realmente elegantă în plan stilistic.

vezi galeria foto

Ne amintim că, la momentul lansării sale din 2020, Skoda Enyaq a făcut o impresie foarte bună din două motive. Primul: era mai spațioasă decât VW ID.3 (construit pe o variantă mai scurtă a aceleiași platforme tehnice MEB). Al doilea: tot spre deosebire de VW ID.3, nu avea patru montanți de caroserie care să fragmenteze câmpul vizual frontal al conducătorului, ci doar doi.


O undă de regret a stârnit atunci stilul conservator al părții din față, care arbora o mască desuetă cu contur cromat și grilă obturată, încardată de faruri mai degrabă banale. Ei bine, cel puțin ca design, versiunea 2025 a Skodei Enyaq o rupe cu trecutul apropiat! Partea frontală a fost atât de radical reproiectată, încât a dispărut de acolo până și sigla tradițională a mărcii cehești, fiind înlocuită cu o logo scriptic. Găsim la noul Enyaq și ceva oprimizări interesante în privința părții tehnice.


Tratarea stilistică a părții frontale a primit numele de Tech Deck Face, iar noile faruri LED Matrix sunt spectaculos integrate în ansamblul designului. În principiu, Skoda Enyaq mizează pe o expresivitate distinsă cu amprentă high-tech. În cazul finisării Sportline, stilul dinamic este accentuat prin detaliile specifice, însă mărturisim că ne-a cucerit înfățițșarea versiunii nesportive, caracterizată de o maturitate și un rafinament neașteptate.

La bord, ne place că micul ecran al instrumentelor are un „umbrar’ spre deosebire de ecranele de bord ale multor mașini de marcă premium consacrată, la care tabloul rămâne complet expus luminii naturale și pare a fi „bolted-on’ pe planșa de bord. Liniile elegante, ca de sculptură contemporană, vizibile pe planșa de bord, pe panourile portierelor și pe forma scaunelor merită toată aprecierea, pe fondul unor texturi sobre, fin armonizate. Tabloul instrumentelor are diagonala de numai 5 inchi, dar un head-up display reușit completează rolul său informațional. Touchscreenul sistemului de infotainment are diagonala de 13 inchi.



La baza ofertei stă versiunea Enyaq 60, având o motorizare de 204 CP al cărui cuplu se ridică la 310 Nm, tracțiunea fiind pe roțile posterioare (tipic pentru platforma MEB). Bateria acestei versiuni are capacitatea de 63 kWh. Cât despre prestații, accelerația de la 0 la 100 km/h necesită 8.1 s, viteza maximă fiind de 160 km/h.

În cazul variantelor Skoda Enyaq 85, motorul dezvoltă 285 CP, cuplul maxim fiind de 545 Nm. De asemenea, capacitatea bateriei e mai mare, măsurând 82 kWh. Varianta de top este Skoda Enyaq 85x, fiind dotată cu motoare atît în față cât și în spate, tracțiunea integrală fiind astfel obținută. Bateria are tot 82 kWh, iar puterea sistemului de propulsie rămâne la nivelul de 285 CP, ca la Enyaq 85. Cea mai interesntă optimizare care atrage atenția în cazul proaspăt modernizatei serii Skoda Enyaq este autonomia maximă de 586 km.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE