Zvonurile din ultima perioadă spuneau ca noul BMW Seria 8 va primi, la un moment dat, propulsorul V12 întâlnit pe Seria 7 M760Li.
Citește și:
Neatenția la volan e sport național
Salonul Auto București și Accesorii 2018 și-a deschis porțile! Galerie foto exclusivă
Ce pățești dacă vorbești la telefon în timp ce conduci?
De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?
Samsarii câștigă 45 de milioane de euro pe an din măsluirea kilometrajului
Dar, în timpul conferinței de la Salonul Auto de Paris, oficialii BMW au infirmat posibilitatea existenței motorului V12 pe Seria 8, deoarece este 'prea greu'.
Conferința de presă l-a avut invitat pe vicepreședintele managementului de produs al Grupului BMW (pentru clasa de lux) Carsten Groeber.
Acesta a declarat că 'Motorul V12 de 6.6 litri este foarte greu, iar Seria 8 are o distribuție perfectă a maselor pe cele două punți' și că 'În viziunea noastră, propulsorul V12 ar urma să pună prea multă greutate pe puntea față'.
Cu toate acestea, suntem de părere că motorul V8 de 4.4 litri twin-turbo este o alegere mult mai potrivită pentru Seria 8. Puterea maximă este de 530 de cai putere și cuplul se ridică la 750 Nm, iar dacă nu este suficient, BMW va lansa o versiune M8 care va avea același motor V8 sub capotă, dar care va produce o putere semnificativ mai mare.
În România, pentru început, BMW Seria 8 va fi disponibil în varianta 840d. Aceasta oferă un motor diesel cu șase cilindri în linie capabil să dezvolte o putere de 320 CP și un cuplu motor maxim de 680 Nm, disponibil între 1.750 și 2.250 rpm.
De asemenea, oficialul BMW a declarat că nu va exista o versiune cu un sistem de propulsie hibrid pe Seria 8, dar că toate modelele viitoare M8 vor fi dotate cu sistemul de tracțiune integrală xDrive similar cu cel de pe modelul M5. Din fericire pentru fanii modelelor BMW cu propulsie, va exista opțiunea de a trimite puterea doar către roțile din spate.