Ferrari Daytona SP3 reprezintă cea mai recentă completare a seriei de vârf Icona (din care au fost deja prezentate Ferrari Monza SP1 ți SP2), apărând pentru prima oară sub privirile publicului în 2021 pe circuitul Mugello cu prilejul evenimentului Ferrari Finali Mondiali. Între timp, frumusețea sa neasemuită i-a cucerit și pe cei din juriul prestigioasei competiții de design Red Dot.
În urma atribuirii premiului Red Dot: Best of the Best 2022 către creația mărcii Ferrari, comunicatul emis de aceasta transmiste ceva substanțial: „automobilul cu motor V12 de 6,5 litri amplasat central s-a alăturat seriei Icona în luna noiembrie a anului trecut și are la bază folosofia legendarelor mașini sport din anii 60 și 70, în mod special a faimoaselor Ferrari 330 P4 care s-au impus în cursa de 24 de ore de la Daytona în 1967.’
Anunțul ar rămâne o simplă formalitate dacă am trece cu vederea că vine pe fondul ascensiunii mașinilor sport cu motoare electrice sau propulsii hibride. Însă, privind lucrurile din perspectiva actuală, se desprinde o concluzie importantă: automobilele de înaltă performanță tradiționale nu și-au epuizat potențialul de a fascina.
Propulsorul care-l pune în mișcare pe Ferrari Daytona SP3 dezvoltă 840 CP la 9500 rpm. Cifra respectivă confirmă că acesta este cel mai puternic motor Ferrari de până acum realizat conform configurației constructive preferate a regretatului Enzo Ferrari: V12 aspirat. Cuplul său maxim este de 697 Nm. Ferrari Daytona SP3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,85 s și de la 0 la 200 km/h în 7,4 s.
Tot așa cum victoriile mărcii italiene în motorsport au curs în cascadă cu patru-cinci decenii în urmă, acum curg distincțiile acordate de către Red Dot Awards automobilelor Ferrari. Alături de Ferrari Daytona SP3, au mai fost premiate de Red Dot în această primăvară alte trei automobile de la Maranello: Ferrari 812 Competizione, 812 Competizione A și 296 GTB (succesor de facto al lui Dino 246 GTB).