Ferrari dezvăluie Monza SP1 și SP2, alături de cel mai puternic V12 aspirat

Ferrari a prezentat oficial modelele Monza SP1 și SP2 în cadrul unui eveniment care s-a desfășurat la Maranello.

Acestea fac parte din seria limitată ‘Icona’ inspirată din modelele clasice ale anilor 1950.

Citește și:

VIDEO: Ce a pățit un șofer care a intrat cu mașina pe șina de tramvai

ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară

Un șofer a găsit soluția perfectă la problema lipsei locurilor de parcare din București

Amenda pentru lipsa rovinietei: O nouă schimbare în legislație

Probleme inedite pentru Chevrolet Colorado ZR2

Volkswagen Modular Drive Matrix: noua platformă a nemților

Două modele Duster au fost furate de la fabrică

Rezultate noi de la EuroNCAP: Trei stele de siguranță pentru Suzuki Jimny

Ți-ai pierdut permisul? Iată ce poti face pentru a-l recupera în cel mai scurt timp!

 

Constructorul italian a ales să echipeze modelele cu un motor V12 aspirat de 6.5 litri ce dezvoltă o putere de 810 CP. Cuplul motor de 719 Nm este atins la 7.000 rpm. Astfel, propulsorul de pe Monza are cu 10 CP mai mult decât versiunea care echipeaza modelul 812 Superfast.

Având o putere de 810 CP, devine cel mai puternic motor V12 aspirat natural dezvoltat până acum de Ferrari. Și se află într-o mașină fără plafon! Accelerația 0-100 km/h se desfăsoară în 2.9 secunde, iar cea 0-200 km/h în 7.9 secunde. Ferrari a declarat că viteza maximă trece de pragul celor 300 km/h.

Designul acestor modele amintește de seria limitată Mercedes-Benz SLR Stirling Moss, care a fost fabricată în doar 75 de exemplare. Ediția limitată Stirling Moss avea o putere de 650 CP și atingea o viteză de 350 km/h. Prețul era unul pe măsură, un milion de dolari.

Cel mai probabil, platforma pe care a fost dezvoltat modelul Monza este cea a lui Ferrari 812 Superfast (italienii nu au confirmat acest aspect).

Cele două modele se diferențiază prin faptul că SP1 are doar un singur loc – cel al șoferului, pe când SP2 are două locuri. Ambele variante beneficiază de ‘Virtual Wind Shield’, care ferește într-o oarecare măsură șoferul de bătaia vântului. Din păcate, pasagerul din SP2 nu beneficiază de această tehnologie.

Panoul cu instrumentele de bord este construit într-un stil modern și poate fi asemănat cu cel de la 812 Superfast. Consola centrală este orientată către șofer și este fabricată din fibră de carbon.

Cu toate că Ferrari nu a dezvăluit detalii despre cutia de viteze folosită, cel mai probabil vor folosi cutia cu șapte rapoarte care echipează modelul 812 Superfast. De asemenea, italienii nu au dezvăluit prețul sau numărul de unități care vor fi fabricate, dar zvonurile anunță un total de 200.

Adaugă un comentariu