Dacă s-ar fi mișcat mai rapid cei de la Ferrari, această mașină ar fi putut face mai frumoase filme de genul Blade Runner 2049 sau Tron Legacy. Oricum, mai bine mai tîrziu decât niciodată. Dincolo de splendoarea formelor virtuale, notăm că Ferrari Vision GT Concept a fost abordat ca un proiect materializabil.
Avem aici de-a face cu un concept de monopost eventual compatibil cu utilizarea stradală. Pe de altă parte, nivelul de optimizare aerodinamică vizează un efect deportant de amploarea celor din domeniul competițional. Stabilizarea aerodinamică la viteze mari este deosebit de eficientă în zona centrală a mașinii datorită elementelor integrate acolo – practic, este ca și cum s-ar mai adăuga ceva la apăsare la chiar în centrul de greutate. Asta funcționează bine în simulări, cu aerul virtual din mediul în care există acum Ferrari Vision GT Concept, iar realitatea ar trebui să confirme justețea soluțiilor tehnice și stilistice alese.
Bineînțeles, Ferrari Vision GT Concept nu numai că stă bine cu aerodinamica, dar este și uimitor de frumos. În plus, lipsește tradiționalul montant A al caroseriilor, așa că vizibilitatea în viraje este impecabilă. Practic, geamurile laterale și parbrizul sunt integrate într-o singură componentă, asemănătoare cu domul transparent întâlnit la cele mai avansate avioane de vânătoare.
Pentru motorizare, a fost ales deja cunoscutul propulsor V6 de 3,0 litri cu bancuri de cilindri situate la unghi de 120 de grade. Motorul acesta și-a demosntrat deja potențialul în caroseriile modelelor Ferrari 296 GTB, 296 GTS și 296 GT3. În cazul lui Ferrari Vision GT Concept, puterea sa va atinge 1030 CP la regumul de 9000 rpm, iar alți 326 CP vor fi furnizați de trei motore electrice. Două dintre acestea acționează asupra roților din față, ceea ce înseamnă că Ferrari Vision GT Concept beneficiază de un avansat sistem de tracțiune integrală. Cuplul total disponibil la puntea din spate va fi de 1100 Nm. Cutia de viteze F1 este cu dublu ambreiaj și 8 trepte. Sunt de așteptat durate de 5,0 s pentru accelerația de la 0 la 200 km/h și de 2,0 s pentru cea de la 0 la 100 km/h.