Cea mai bună soluție pentru fluidizarea traficului? Șoselele ar fi cu 35% mai libere

vezi galeria foto

Cercetători ai Universității Cambridge (Anglia) au realizat un experiment care se poate dovedi relevant pentru viitorul mobilității urbane. Aceștia au programat o flotă de mașini autonome miniaturale să circule pe un anumit traseu și au descoperit că traficul este mult mai aerisit când autoturismele „comunică’ între ele, în timp real.


Mașinile autonome ar putea rezolva problema traficului aglomerat în marile orașe – aceasta este concluzia studiului efectuat de cercetătorii Universități Cambridge. Testând mașini autonome miniaturale pe un circuit cu două benzi, aceștia au analizat cum se comportă flota auto în momentul în care unul dintre vehicule oprește pe carosabil.

În primă fază, autoturismele au fost trimise independent pe traseu, fiecare adaptându-se la condițiile de trafic prin decizii proprii. Când una dintre mașini oprea, cele din spatele său fie încetineau, fie opreau, așteptând ocazia să se strecoare înapoi în trafic pentru a-și relua traseul.


În cea de-a doua etapă a experimentului, vehiculele au fost programate să colaboreze în timp real, în speranța că acest lucru va conduce la un comportament mai eficient pe carosabil. Într-adevăr, lucrurile au decurs mult mai lin în acest secenariu secund. Mașina care oprea pe partea carosabilă îi anunța instantaneu pe ceilalți participanți la trafic cu privire la manevra sa, astfel că restul flotei se putea adapta din mers. Mașinile își coordonau mișcările în așa fel încât cele din spatele vehiculului oprit puteau schimba banda mult mai repede, evitând astfel formarea unei cozi.


Savanții au descoperit că, în cea de-a doua situație, traficul a fost cu 35% mai aerisit decât în prima.

Ar putea fi implementată această soluție pentru fluidizarea traficului?

 

Citește și:

Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3

Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă


Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie

Cel mai rapid SUV pe gheață

Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România

Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului

 

Michael He, student care a contribuit la dezvoltarea acestui algoritm, susține că proiectul de față este deosebit de relevant pentru viitorul mobilității urbane: „Mașinile autonome ar putea rezolva multe probleme asociate condusului în oraș, dar trebuie să existe un mod prin care acestea să colaboreze‘.


Volvo va implementa un sistem similar pe toate autoturismele sale, începând din această toamnă. Vehiculele vor face schimb de informații detaliate despre condițiile de drum, în timp real, pentru ca șoferii să se poată adapta în timp util. Pentru ca sistemul să devină eficient pe scară largă, acesta ar trebui totuși adoptat de mai mulți constructori auto. Momentan, acest lucru pare destul de improbabil, având în vedere că fiecare producător dezvoltă propriul software.

 

Sursa: autoexpress.co.uk / Sursa foto: 123RF.com

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE