Ford a anuntat astazi ca fabrica sa de asamblare din Koln (Germania) va ramane singura sursa de productie din Europa pentru urmatoarea generatie a celui mai bine vandut model de clasa mica, Ford Fiesta. Aceasta decizie vine sa lamureasca lucrurile privind locul de productie al viitoarei Fiesta, dupa ce, la un moment, dat acum cateva luni au aparut unele zvonuri in diverse medii germane privind posibila mutare a unei parti a productiei lui Fiesta de la Koln la Craiova avand in vedere faptul ca la uzina din Koln costurile erau destul de mari pentru schimbul de noapte.
Anuntul de astazi vine ca urmare a unui acord pe care sindicatele germane l-au semnat cu constructorul Ford pentru perioada 2017-2021, astfel incat vor fi securizate 24.000 de locuri de munca. Din momentul in care viitoarea Fiesta va fi introdusa in fabricatie, fabrica de la Koln va trece la doua schimburi, un al treilea schimb fiind adaugat fabricii de motoare din Koln pentru a face fata cererii foarte mari pentru motorizarea 1.0 EcoBoost.
Acest acord si decizia noastra de a construi urmatoarea generatie de Fiesta la Koln marcheaza un alt pas important in procesul de transformare a Ford Europa si subliniaza angajamentul nostru de a investi in productia competitiva de vehicule in Germania. Am reusit sa negociem cu conducerea sindicatelor astfel incat sa atingem noi nivele de competitivitate in Koln care sa corespunda in acelasi timp calitatii si productivitatii recunoscute a acestei fabrici’, a declarant Stephen Odell, Presedintele Ford Europa, Orientul Mijlociu si Africa.
Totusi, desi la prima vedere fabrica de la Craiova pierde productia pentru un model care ar fi fost un plus consistent la economia locala, dar si la cea romaneasca, oficialii ne anunta ca se cauta solutii pentru introducerea unui alt model de clasa mica in fabrica de la Craiova, investiile locale fiind foarte mari, astfel incat productia in volume cat mai mari este esentiala pentru viitor.
„Ford isi pastreaza in continuare angajamentul ferm fata de fabrica din Craiova, unde a investit peste 1 miliard de dolari in productia de vehicule si motoare. Planurile Ford in ceea ce priveste uzina din Craiova sunt pe termen lung, iar conducerea companiei noastre cauta in continuare oportunitati de a introduce un al doilea model de clasa mica in productie la uzina din Romania', a declarat Ana Maria Timis, PR pentru Ford Romania.
Momentan nu exista informatii despre un alt model ce poate fi produs la Craiova, dar este clar ca el trebuie sa fie unul de clasa mica, care utilizeaza aceeasi platforma cu B-Max. Astfel, integrarea va fi mult mai usoara, iar costurile vor ramane la un nivel minim.