Ford a construit un prototip de performanță pentru primul său SUV-ul electric Mustang Mach-E. Rezultatul este o sportivă electrică cu 1.400 de cai-putere.
Citește și:
Enigmele istoriei: Ford Mustang cu motor longitudinal-central?
Ford Mustang Mach-E: tot ce știm despre primul Ford electric
Muscle car al viitorului: Mustang Lithium electric, cu 900 CP și cutie manuală!
Ford Mustang Cabriolet 2.3 EcoBoost – Fabrica de zâmbete
Ford crede în tehnologia electrică și în potențialul său extrem, iar ca să-l demonstreze a construit, în urma unei colaborări de 10.000 de ore cu RTR, un prototip bazat pe Mustang Mach-E, primul SUV pe baterii al producătorului.
Mach-E 1400 are nu mai puțin de șapte motoare electrice, patru dintre ele montate pe puntea spate și trei pentru roțile din față. Puterea totală este de 1.400 de cai-putere; Ford nu a menționat și cifrele pentru cuplul motor.
Ca orice vehicul care urmărește performanța, Mustang Mach-E 1400 a intrat la o cură de slăbire semnificativă, în care a fost inclusă și bateria. În cazul prototipului, aceasta are o capacitate de încărcare de 56,8 kWh — cu circa 25% mai mică decât în cazul modelului de serie — și cântărește 1.043 de kilograme. Ford nu a menționat autonomia electrică, însă surse apropiate companiei spun că Mach-E poate rula circa o oră între încărcări.
Sportiv desăvârșit, Mustang Mach-E dispune de mai multe moduri de setare managementului resurselor, fiind pregătit atât pentru drag racing, cât și pentru drift sau circuit. Vitea maximă a mașinii este de 258 km/h.