Ford a prezentat noul Kuga: Iată ce alte noutăți a mai pregătit!

Ford a organizat o prezentare importantă în Amsterdam, unde a dezvelit o parte din noutățile pentru 2019. Noul Kuga este primul pe această listă, urmat de introducerea lui Explorer pe piața din Europa.

Odată cu aceste noutăți, Ford a pregătit mai multe propulsoare hibride în gamă, precum și versiuni electrice ale mai multor modele din portofoliu. Până atunci, să trecem în revistă ce ne aduce noul Kuga.

Noul Kuga

SUV-ul compact de la Ford are un design nou, un interior actualizat și motorizări hibride în diferite versiuni. Practic, noul Kuga poate fi cumpărat în versiune mild-hybrid, full-hybrid și hibrid plug-in.

Kuga este cel mai bine vândut SUV de la Ford în Eruopa și al treilea model al Ovalului Albastru pe piața din Europa după Fiesta și Focus. Primul Kuga a debutat în urmă cu 11 ani pe piață, iar peste un milion de clienți au ales unul în această perioadă.

Noul Kuga are și o platformă tehnică schimbată, fiind primul produs al mărcii din Michigan care este bazat pe platforma C2, o soluție globală, utilizată și de Focus. Este cu 10% mai rigid, mai ușor și pregătit pentru electrificare din prima zi. În plus, noul Kuga este mai lung cu aproape nouă centimetri, mai lat cu 4,4 centiemtri și cu un ampatament mărit cu doi centimetri față de modelul pe care îl înlocuiește.

În tot acest timp, înălțimea lui Kuga a scăztu cu 20 de milimetri, pe când spațiul vertical oferit pasagerilor a crescut cu 13 milimetri pentru ocupanții locurilor din față, respectiv 35 de milimetri pentru cei care stau în spate. Mai mult decât atât, scaunele din spate pot glisa, iar portbagajul se bucură de un volum mărit cu până la 67 de litri dacă acestea sunt mutate la poziția cea mai avansată. Clienții vor putea alege și un sistem de încălzire pentru aceste scaune, precum și o soluție de rabatare rapidă.

 

Citește și:

Țara în care 7 din 10 șoferi regretă că și-au cumpărat o mașină electrică

Polița RCA pe o lună ar putea dispărea anul acesta

Claudiu Manda a rămas fără permis – Senatorul PSD circula cu 125 km/h în localitate

Un posesor de Tesla a testat sistemul de frânare autonomă folosindu-și soția drept cobai

Programul Rabla 2019: ITP-ul nu mai este obligatoriu pentru mașina veche

 

Noul Kuga este primul model Ford oferit în Europa într-o configurație hibridă plug-in. Aceasta are un motor 2.5 benzină, cu patru cilindri în linie, susținut de un motor electric. Sistemul hibrid format dezvoltă un total de 225 CP și are o baterie de 14.4 kWh. Consumul mixt declarat este de 1.2 litri la sută, iar în modul electric mașina poate rula până la 50 de kilometri.

Versiunea full-hybrid a lui Kuga are tot un motor de 2.5 litri alimentat cu benzină, dar elimină partea de încărcare de la priză. Ford nu a specificat încă puterea totală a sistemului, consumul mixt sau autonomia, dar știm că va fi oferit acest model și într-o versiune cu tracțiune integrală inteligentă.

Noul Kuga va avea și o versiune mild-hybrid, denumită EcoBlue Hybrid, bazată pe un diesel de 2.0 litri și pe un sistem electric care operează la 48 de volți. Focus și Fiesta vor primi și ele o tehnologie similară. Aceasta ajută la reducerea consumului de carburant prin stocarea energiei cinetice pierdute în mod normal la frânare și pornește motorul folosind alternatorul-demaror angrenat pe curea de motor.

Kuga nu a renunțat la motorizările clasice, fiind oferite în continuare un motor EcoBlue diesel de 1.5 litri și EcoBlue de 2.0 litri, oferită și cu o automată cu opt trepte. Nu lipsesc nici motoarele EcoBoost, de 1.5 litri, care asigură 120, respectiv 150 de cai-putere. Acest motor suportă și tehnologia de dezactivare a cilindrilor, dar funcționează doar pentru un singur cilindru, care poate fi oprit sau repus în funcțiune în doar 14 milisecunde.

Ford Explorer în Europa

Odată cu noul Kuga, Ford a anunțat că va comercializa modelul Explorer și în Europa. Acesta este un SUV mare, oferit cu șapte locuri, care va fi disponibil pe Bătrânul Continent doar într-o versiune hibridă plug-in. Aceasta va dezvolta un total de 450 de cai-putere și va putea rula 40 de kilometri în modul 100% electric.

Ford Explorer are o lungime de peste cinci metri și are peste doi metri lățime. Înălțimea este apropiată și ea de pragul de doi metri, iar interiorul are trei rânduri de scaune în standard. Tot standard este și sistemul de tracțiune integrală, precum și o cutie de viteze automată cu zece trepte.

În Europa, Explorer va fi oferit în versiunile ST Line și Platinum, fiind diferențe stilistice și de echipare între acestea, pe când trenul de propulsie este identic. Există 12 suporturi de pahar la bord, iar dacă rabatezi ultimele două rânduri de scaune te vei trei cu un volum de 2.274 de litri. Prețul său va fi anunțat în apropierea datei de la care va fi disponibil comercial și în România.

Electrificarea gamei Transit și Tourneo

Vehiculele utilitare mari din gama europeană a Ford vor primi și ele soluții de electrificare. Astfel, Transit, Transit Custom și Tourneo Custom pot fi cumpărate în acest an și într-o versiune EcoBlue Hybrid. Mai mult decât atât, Tourneo Custom va fi disponibil și într-o versiune hibridă plug-in. Anul 2021 ne va aduce și un Ford Transit 100% electric, dar detaliile acestuia le vom afla pe măsură ce se apropie și data lansării.

Tehnologia în cazul modelelor EcoBlue Hybrid implică un sistem mild-hybrid de 48V, care implică un generator-demaror angrenat pe curea, folosit și la pornirea motorului, nu doar la încărcarea acumulatorului. Acesta este conectat la un acumulator Litiu-Ion de 48V.

Ford a prezentat și un concept numit Transit Smart Energy, care are zece locuri și un pachet electric care îi asigură o autonomie de 150 de kilometri. Acesta implică panoul solare pe plafon și diferite tipuri inteligente de izolare termică și de control al energiei utilizate pentru eficientizarea încălzirii interiorului fără a pierde din confortul pasagerilor.

Tot în cadrul evenimentului derulat la Amsterdam, Ford a anunțat un nou SUV, Puma, pe care îl va produce la fabrica din Craiova. Mai multe detalii despre acesta găsiți aici.

Adaugă un comentariu