Ford a realizat un sondaj cu privire la temerile șoferilor pe timp de noapte. În urma acestuia, Ford spune că șoferii care conduc noaptea se tem de apariția nictalopiei („orbirea' pe timp de noapte) și frica de a lovi ceva sau pe cineva.
Pentru a scăpa de cea de-a doua problemă expusă mai sus, Ford introduce un sistem (Pedestrian Detection) capabil să detecteze pietonii pe timp de noapte și care poate acționa sistemul de frânare în mod automat în cazul în care șoferul nu răspunde la avertizările inițiale.
„Știm că unii conducători auto consideră că șofatul pe timp de noapte este o experiență stresantă. Pietonii – uneori distrași de telefoanele mobile – pot să intre fără nicio avertizare prealabilă pe șosea, lăsându-le chiar și celor mai atenți șoferi foarte puțin timp de reacție, în special când acest lucru se întâmplă în orașe. Zi și noapte, Pedestrian Detection (sistemul de detecție a pietonilor) este conceput pentru a ajuta la identificarea celor care se află pe șosea sau care sunt pe cale de a intra pe aceasta', a declarat Gregor Allexi, inginer sisteme de siguranță activă în cadrul Ford of Europe.
Din miile de șoferi care au participat la sondaj la nivel european, 81% admit faptul că le este frică să conducă pe timp de noapte, procentul urcând până la 87% în cazul femeilor. Mai mult de jumătate dintre șoferi susțin că vizibilitatea precară pe timp de noapte este o sursă de stres și mai mult de o treime își fac griji că ar putea să fie implicați într-un accident. Frica de a lovi un pieton a fost semnalată de unul din cinci șoferi participanți la studiu.
Iată cum funcționează sistemul Pedestrian Detection
Sistemul Pedestrian Detection primește informații de la un radar localizat în bara frotală și de la o cameră montată în partea superioară a parbrizului. O bază de date de „siluete ale pietonilor' îi oferă sistemului capacitatea de a distinge oamenii de obiecte precum copacii sau indicatoarele rutiere. Fluxul video în timp real și unghiul larg de filmare îi permite sistemului să detecteze pietonii chiar și în condiții de luminozitate scăzută.
Dacă sistemul detectează o coliziune iminentă cu un pieton, îl avertizează în prima fază audio și vizual pe cel de la volan. Dacă acesta nu reacționează, sistemul acționează frânele în mod automat. Primul model care va beneficia de acest sistem revizuit va fi noua generație Fiesta.