Ford Puma este numele celui de-al doilea model care va fi produs în uzina de la Craiova, alături de EcoSport. Noul model urmează să fie comercializat din toamna acestui an. Informațiile existente în acest moment sunt puține, dar primele imagini relevă un crossover cu un dinamism pronunțat.
Puma este o denumire care a mai fost folosită anterior de Ford, în 1999, atunci fiind vorba de un coupé de clasă mică destul de avangardist. De această dată, producătorul american a botezat astfel un SUV, al cincilea din gamă, alături de EcoSport, Kuga, Edge și noul Explorer, care abia a fost prezentat. Și asta fără să luăm în calcul versiunile Active ale lui Focus și Fiesta.
Citește și:
Țara în care 7 din 10 șoferi regretă că și-au cumpărat o mașină electrică
Polița RCA pe o lună ar putea dispărea anul acesta
Claudiu Manda a rămas fără permis – Senatorul PSD circula cu 125 km/h în localitate
Un posesor de Tesla a testat sistemul de frânare autonomă folosindu-și soția drept cobai
Programul Rabla 2019: ITP-ul nu mai este obligatoriu pentru mașina veche
Fiind vorba doar de o imagine teaser, sunt multe lucruri pe care nu le știm despre viitorul SUV produs la Craiova. S-a speculat inițial că acesta va înlocui EcoSport, dar Ford nu a confirmat această ipoteză. Cele două modele sunt foarte apropiate ca dimensiuni, dar popularitatea SUV-urilor face ca numeroși producători să pregătească oferte similare. Avem astfel de exemple de la Opel (cu Mokka și Crossland X) sau VW (cu T-Roc și T-Cross).
Ford Puma: Un SUV practic
Prima imagine a lui Ford Puma dezvăluie un design atletic, în linie cu noua imagine a mărcii, introdusă pe Fiesta și noul Focus și rafinată odată cu lansarea noului Kuga. Ford promite soluții flexibile și ingenioase de depozitare în portbagaj, care permit o capacitate a spațiului dedicat bagajelor fără compromis și inegalabilă în segment – 456 de litri de bagaje potrivit primelor informații. De altfel, aceste două calități ale lui Ford Puma – designul atractiv și spiritul practic fără compromisuri – au fost scoase în evidență și de Stuart Rowley, președintele Ford Europe.
„Dacă vrei o mașină care atrage privirile vineri seară, dar care poate transporta fără probleme pachetele plate cu mobilă sâmbătă după-amiază, ai găsit-o, spune acesta. „Am făcut tot posibilul pentru a le oferi clienților flexibilitatea pe care o doresc și un design progresist și sugestiv, care să le ofere cea mai frumoasă mașină pe care au condus-o vreodată, a mai adăugat Rowley.
Aparent, clienții Ford au cerut cu insistență o mașină în portbagajul căreia să încapă două genți de golf poziționate vertical, iar Puma este soluția acestei nevoie neobișnuite. Nu putem decât să sperăm că sunt mulți pasionați de golf în Europa, chiar dacă aceasta nu este singura calitate a SUV-ului produs la Craiova.
Ford Puma: Tehnologii moderne
Ford Puma va fi primul model produs în România care va oferi un sistem de propulsie mild-hybrid, având la bază un motor EcoBoost cu trei cilindri (opțiune logică, dat fiind că și acesta se fabrică tot la Craiova) și un sistem starter-generator antrenat prin curea (BISG) care alimentează o baterie Li-ion de 48 de volți. Puterea maximă generată de această configurație este de 155 CP.
BISG se comportă și ca motor electric, suplimentând cuplul motorului termic și preluând din sarcina acestuia, în special în faza de acceleație, pentru o reducere semnificativă a consumului de combustibil dar și o creștere a performanțelor dinamice. Ford promite un consum mediu de 5,4 l/100 km și emisii de CO2 de 124 g/km.