Echipa M-Sport Ford World Rally prezintă variantă hibridă a modelului Puma Rally1. Modelul a fost dezvăluit astăzi în cadrul Goodwood Festival of Speed și va concura în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) FIA din 2022.
Modelul destinat competițiilor de motorsport dispune de un propulsor hibrid care combină motorul pe benzină EcoBoost de 1,6 litri cu un motor electric de 100 kW și cu un acumulator cu o capacitate de 3,9 kWh.
Pilotul M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux, alături de pilotul de teste al echipei M-Sport Ford, Matthew Wilson, vor conduce prototipul Puma Rally1 pe celebrul deal de la Goodwood pe parcursul următoarelor zile de eveniment. Mai apoi, acest prototip va fi folosit pentru a pregăti mașina din sezonul 2022.
„Ford este 100% angajat într-un viitor electrificat, iar competitivitatea intensă este responsabilă pentru multe dintre inovațiile care apar astăzi pe mașinile noastre de serie’, a declarat Mark Rushbrook, director global, Ford Performance. „M-Sport Ford Puma Rally1 va supune puterea hibridă la testul suprem și va demonstra că tehnologia este capabilă să ofere performanțe extraordinare.’
Sistemul hibrid utilizat de Puma Rally1 funcționează după principii similare cu versiunea de stradă, produsă de Ford la Craiova. Sistemul de propulsie captează energia pierdută în mod normal în timpul frânării și rulării libere și o stochează într-o baterie care poate alimenta un motor electric pentru a crește eficiența sau pentru a oferi un plus de performanță. În cazul Puma Rally1, plusul de putere de până la 100 kW va fi disponibil în reprize de câte trei secunde în timpul conducerii.
Similar cu tehnologia Plug-In Hybrid, disponibilă în acest moment pentru Kuga Plug-In Hybrid, acumulatorul poate fi reîncărcat folosind o sursă de alimentare externă în punctele de service între etape, cu un timp de reîncărcare de aproximativ 25 de minute. Având o greutate de 95 kg, sistemul hibrid este răcit cu lichid și aer și este găzduit într-o carcasă cu rezistență balistică, pentru a rezista în cazul unui accident.
Din sezonul 2022, concurenții FIA WRC Rally1 vor folosi un carburant fără surse fosile, compus din elemente sintetice și biodegradabile pentru a produce un combustibil 100% sustenabil.
„Noua eră a mașinilor WRC reprezintă unul dintre cele mai mari progrese tehnologice din istoria Campionatului. Introducerea tehnologiei hibrid va face ca mașinile să fie mai puternice ca oricând, reflectând în același timp direct grupurile de propulsie prezente pe modelele de stradă’, a declarat Malcolm Wilson OBE, director general, M-Sport. „Trecerea la Puma este foarte interesantă, deoarece numele are deja o istorie în motorsport, mașina arată fantastic și abia aștept să o văd la linia de start a celebrului Raliu de la Monte Carlo, la începutul anului 2022.'
„Lansarea acestei noi mașini la Goodwood este, de asemenea specială, acesta fiind unul dintre cele mai emblematice evenimente din calendarul de motorsport. Eu și întreaga echipa M-Sport așteptăm cu nerăbdare să continuăm parteneriatul de succes cu Ford pentru a oferi rezultate și pentru a menține Ford pe primul plan în această nouă și foarte interesantă eră’, a spus Wilson.
Ford lucrează alături de M-Sport încă din 1997, asigurând șapte Campionate Mondiale de Raliuri FIA și peste 1.500 de victorii pe probe. Noua Puma Rally1 va înlocui modelul M-Sport Ford Fiesta WRC, care a obținut trei titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, de la introducerea sa în 2017.