În luna noiembrie a anului trecut, Ford România a anunțat un program de încetare voluntară a relațiilor de muncă, împreună cu un program de concediere pe motive economice care viza aproximativ 680 de posturi.
Ulterior, Ford România a demarat și un proces de consultări cu sindicatele. Astăzi, entitățile au ajuns la o înțelegere care constă în implementarea unui program de lucru redus la fabrica din Craiova, ceea care permite companiei să evite concedierea a aproximativ 170 de persoane.
Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova și pentru a avea control asupra costurilor operaționale, Ford Romania a anuntat în luna noiembrie a anului trecut un program de încetare voluntară a relațiilor de munca, împreuna cu un program de concediere pe motive economice, care a vizat aproximativ 680 de posturi. Peste 490 de angajați ai uzinei Ford Craiova au aplicat pentru programul de încetare voluntară a relațiilor de munca, iar cererile acestora au fost acceptate de către conducerea companiei noastre.
Pentru a atinge ținta de reducere de personal pentru 680 de posturi, Ford România a demarat încă de anul trecut un proces de consultări cu sindicatele. Ca urmare, confirmăm faptul că Ford România și sindicatele au ajuns la o înțelegere cu privire la implementarea unui program de lucru redus la fabrica din Craiova, ceea ce permite companiei noastre sa evite concedierea a aproximativ 170 de persoane.
Programul redus de munca va putea fi pus in practică după înregistrarea oficială a acestuia la autoritățile relevante. Pe parcursul acestui program de munca redus, angajații vor fi remunerați conform prevederilor Contractului Colectiv de Munca și ale legislației în vigoare. Prin aceste măsuri se urmărește folosirea optimă a forței de munca din fabrica de la Craiova și îndeplinirea condițiilor actuale de producție și cele preconizate, în timp ce Ford continuă să caute oportunități pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova.
Începand cu anul 2008 când a fost preluată uzina, Ford a transformat Craiova într-una dintre cele mai moderne facilități de producție din Europa, investind peste 1 miliard de Euro în tehnologii avansate ce permit fabricii să construiască modele inovatoare precum Ford B-MAX și motorul de 1,0-litri EcoBoost, câștigător al premiului Motorul Internațional al Anului 2014, pentru a treia oară consecutiv', a declarat Ana Maria Timiș, director de comunicare Ford România.