Viitoarele reprezentante ale unei noi generații de automobile avansate Peugeot vor apărea începând din 2025 și conceptul Peugeot Inception are câte ceva de spus despre ele. Inclusiv designul este interesant, dar detaliile acestui concept par să fi fost intenționat lăsate într-un stadium ai puțin elaborate.
Suprafețe vitrate mari și cu înclinări spectaculoase, dar conturate de montanți nerealist de subțiri. Un parbriz poligonal care acoperă în mare parte și teritoriul capotei din față. Nu lipsesc nici oglinzile retro care constau în camera minuscule și ale căror imagini nu ne dăm seama exact unde ar trebui să fie proiectate la bord.
Gata cu dubiile, acum recunoaștem că ne place idea de ansamblu a noului Peugeot i-Cockpit și sistemul Hypersquare – termen care se referă la volanul rectangular cu colțurile rotunjite și la dispozitivul său inedit de ridicare spre tavan, cu tot cu tabloul de bord circular. Acesta are atât rolul de a înlesni accesul la bord cât și, probabil, de a degaja zona persoanei așezate în stânga atunci când acesta devine din conducător, pasager (pentru că mașina rulează autonom)
În continuare vă mai putem preciza că sub acest design se află o nouă platformă tehnică STLA „BEV by design’ a grupului Stellantis. Tracțiunea integrală este obținută prin amplasarea în față și în spate a celor două motoare electrice cu care este propulsat vehiculul. Sistemul de propulsie funcționează la tensiunea de 800V, oferă 680 CP și asigură o durată mai scurtă de 3 s pentru accelerația de la 0 la 100 km/h. Bateria de 100 kWh ar trebui să corespundă unei autonomii de 800 km.