Renault a prezentat astăzi la Frankfurt a patra generație a compactei Megane, un model de o importanță capitală pentru producătorul francez.
Mai lung, mai lat și mai scund decât modelul anterior (cu 64 mm, 39 mm și, respectiv, 25 mm), noul Renault Megane propune o imagine mai dinamică, cu un design conservator, motorizări moderne și multă tehnologie. Ampatamentul a crescut, de asemenea, cu 28 mm, la 2669 mm, ceea ce-i permite să ofere unul dintre cele mai spațioase interioare din segment. Chiar și pasagerii înalți pot călători în spate fără probleme, spațiul la cap, ca și cel la genunchi fiind mai mult decât suficient. Portbagajul, de 434 de litri, este al doilea ca mărime din segmentul compact.
Folosirea noii platforme Common Modular Family pentru modele din segmentele C și D îi permite noului Megane să ofere o gamă exhaustivă de tehnologii moderne, preluate de la Talisman și Espace. Între acestea, sistemul de direcție integrală 4Control, disponibil pe Renault Megane GT, sistemul Multi-Sense, care permite modificarea comportamentului grupului motopropulsor la apăsarea unui buton sau cockpitul virtual.
În materie de motorizări, noul Renault Megane va fi disponibiil la lansare cu trei motorizări diesel (dCi 90, dCi 110 – exclusiv cu cutie EDC – și dCi 130) și două pe benzină supraalimentate cu turbo (TCe 100 și TCe 130, acesta din urmă fiind disponibilă și cu transmisie cu dublu ambreiaj EDC). Ulterior, va exista și o versiune mild-hybrid pe motorină, care promite un consum mediu de 3,0 l/100 km. Pentru versiunea sportivă Megane GT, motorizarea de bază va fi TCe 205, aceasta urmând să fie completată ulterior de un diesel de 165 CP. Tot lui Megane GT îi este rezervat și sistemul de direcție intregrală 4Control, o premieră în segment.