Cine nu și-ar dori o mașină sport italiană care, în virtutea culturii auto din peninsulă, să fie năucitor de frumoasă, ultraperformantă și, dacă s-ar putea, inaccesibilă muritorilor de rând? Întrebare retorică, desigur. De Tomaso P900, noutate proaspătă, va fi un obiect foarte dorit, fără îndoială. Dar despre ce vorbim aici?
Formele lui De Tomaso P900 dezvăluie o înrudire stilistică evidentă cu De Tomaso P72, primul supercar lansat în 2019 după resuscitarea mărcii de către Ideal Team Ventures. Iar P72, cu designul său semnat de un anume Jowyn Wong, s-a dorit a fi un omagiu adus mașinii de competiție P70, construită de Carroll Shelby și proiectată de Peter Brock prin anii 60 – doi americani iluștri. Cât despre fondatorul Alejandro de Tomaso, acesta a fost argentinian de origine. Destule dintre mașinile sport asamblate în serii mai mult sau mai puțin limitate sub marca De Tomaso au avut motoare V8 de origine americană (chiar și relative recentul P72 a avut motor V8 de 5,0 litri semnat Ford).
În sfârșit, pentru De Tomaso P900 a fost anunțată utilizarea unui propulsor V12 aspirat de 6,2 litri realizare in-house, care ar fi capabil să lucreze la turația maximă de 12.300 rpm. Ajungem astfel și la ce vrea să spună indicativul P900: puterea maximă a motorului este de 900 CP, iar masa proprie a mașinii este de 900 kg. Cutia de viteze secvențială furnizată de Xtrac trimite forța mortice către roțile din spate.
Bineînțeles, pentru ca masa vehiculului să rămână atât de redusă, s-a recurs la fabricarea elementelor de caroserie și a monococii cu rol structural din material compozit de tip CFRP. Producătorul… italian, ca adresă, susține că P900 este la fel de rapid ca un prototip destinate competițiilor gen Le Mans Series.
Dintr-un motiv sau altul, motorul V12 de 6,2 litri menționat mai devreme nu va fi gata în viitorul cel mai apropiat pentru a fi montat în monococa lui P900 (estimativ: a doua parte a anului 2024), dar cei care și-ar dori să achiziționeze unul dintre cele 18 exemplare ale ediției limitate începând din vara anului 2023 vor putea face asta consimțind ca mașina lor să primească un motor V10 furnizat de Judd Power (binecunoscut furnizor din Formula 1).
Prețul anunțat pentru P900 ne amintește prin forma sa de cele întâlnite la supermarket: 2,9 milioane de euro. Hai, chiar i-ar face 0,1 milioane să dea înapoi pe clienții acestui segment? Nu credem, dar prezența isotrică și competițională inconstantă a mărcii, plus caracterul eterogen al multora dintre mașinile sale „italiene’ i-ar putea face să se gândească mai cu atenție pe ce dau banii. Oricum, pentru a anima atmosfera, De Tomaso a anunțat oficial și înființarea unei competiții monomarcă sub denumirea De Tomaso Competizione. Pentru că suntem sceptici până la capăt, vom întreba cu falsă naivitate: cui i-e frică de competițiile Le Mans/GT Series?