Vremurile noi și-au pus în manieră definitorie amprenta pe noua generație de limuzine de top a mărcii bavareze. În premieră, aceasta va fi propusă într-o interpretare electrică, numită BMW i7 xDrive60. Automobilul are două motoare electrice, câte unul la fiecare dintre cele două punți, puterea sistemului fiind cotată la 544 CP. Autonomia sa este, oficial, de peste 600 km.
Cât despre singura motorizare termică V8 din oferta Seriei 7, s-a comunicat că nu va fi disponibilă în Europa (BMW 760i xDrive de 544 CP e V8-ul care va lipsi de pe aici). Restul „arderilor interne’ vor avea configurații L6 TwinPower Turbo cu puteri de până la 571 CP (hibrida BMW 760e xDrive).
Au trecut 45 de ani de la apariția limuzinelor BMW Seria 7 și suntem acum martorii debutului celei de-a șaptea generații. Marca bavareză insistă, ca și până acum, să materializeze prin Seria 7 o realizare de referință pentru sectorul premium. Dinamismul, acel atribut prezent în mod tradițional la noutățile BMW, se regăsește la noua generație a Seriei 7 transpus deopotrivă în performanțe, design și tehnologie.
Partea din față ilustrează o tratare nouă în designul blocurilor optice, pe o idee care a atras atenția și la faceliftul SUV-urilor BMW X7. Privind la grila frontal supradimensionată, constatăm că aceasta rămâne, de fapt, cel mai conservator element din întregul arsenal stilistic al mașinii. Configurația în trei volume distincte a caroseriei (sedan) reunește elemente noi (clanțe, tratare a reliefului lateral) cu proporții și cu un contur de profil care face trimitere directă la prima generație BMW Seria 7, așa cum a fost aceasta desenată de celebrul designer Paul Bracq.
Amenajarea interioară poartă un mesaj exclusivist de avangardă. Noul bord, cu display panoramic curbat, și marele ecran destinate locurilor din spate numit BMW Theatre Screen (31,3 inchi, sunet Bowers & Wilkins), reinventarea sistemului media BMW iDrive în sensul unei experiențe multisenzoriale și dotarea acestuia cu softul avansat BMW Operating System 8 vorbesc de la sine despre un nou mod de a călători și de a interacționa cu automobilul. Pentru locurile din spate este propusă opțiunea Executive Lounge, caracterizată, printre altele, de posibilitatea reglării într-o poziție gen șezlong a fotoliilor individuale aflate acolo.
Ca niciodată până acum, BMW Seria 7 oferă sisteme de propulsie de trei tipuri: cu motoare termice, cu grupuri motopropulsoare hibride și 100% electrice. Diversitatea tehnică menționată a presupus elaborarea unei noi arhitecturi cu atribute flexibile pentru structura mașinii, aceasta constituind o expresie a strategiei globale pe care BMW o va implementa începând cu noua generație a Seriei 7.
Începând din toamnă, odată cu startul comercializării, europenilor le va fi oferită numai versiunea electrică BMW i7. Curând după lansare, europenilor le va fi propusă și o versiune mild-hybrid cu moror termic turbodiesel. Pe lângă BMW i7, ofertele din SUA și China vor include alte două variante de motorizare, cu benzină și de tip mild-hybrid (cu instalație electrică de 48 V). Variantele de tip plug-in hybrid urmează să fie comercializate la începutul anului 2023. Acestea vor include și o versiune BMW M, dotată cu motor cu benzină L6 și parte electrificată plug-in hybrid. Ulterior, pe lista verisunilor electrice va fi adăugată varianta de înaltă performanță numită BMW i7 M70 xDrive.
Ca și până acum, noua genrație BMW Seria 7 va fi asamblată la uzina germane de la Dingolfing. Despre BMW i7 M70 xDrive se știe în prezent doar că va avea aproximativ 600 CP și un cuplu de aproximativ 1000 Nm. Accelerația sa de la 0 la 100 km/h va dura mai puțin de 4,0 s.