Deasupra Autostrăzii A4 Centură Constanța se construieșe un nod rutier pe cât de impresionant, pe atât de practic – în teorie. Este vorba despre primul sens giratoriu suspendat peste o autostradă din România, menit să intersecteze drumul de mare viteză cu un drum comunal și cu unul național. Totuși, acest nod rutier este practic inutil, momentan.
Nodul rutier Poiana a fost proiectat astfel încât să intersecteze autostrada A4 cu drumul comunal DC89 dinspre Poiana înspre DN3C Ovidiu-Constanța. Problema este că, în momentul de față, acesta nu are ce anume să lege. Drumul Comunal 89 este neasfaltat, de pământ, stare în care se prezintă o treime dintre șoselele României.
Contrastul este evident în imaginile surprinse cu drona de către reprezentanții ONG-ului Asociația Pro Infrastructură.
Citește și:
Lumea PLÂNGE pe străzi: Nu-l vom mai vedea vreodată pe Michael Schumacher! Adevărul DUREROS!
O NOUĂ metodă de FURT din maşini face ravagii! Iată cum te păcălesc HOŢII cu o monedă
Scene UIMITOARE: Operație pe inimă, pe marginea drumului pentru salvarea unui motociclist
COD RUTIER 2019. Motive de bucurie pentru ŞOFERI! Iată noua LEGE
Toţi ŞOFERII DE TIR trebuie să ştie: iată noul DISPOZITIV OBLIGATORIU din 15 iunie
Un utilizator al Facebook susține că nu doar drumul comunal este problematic, ci și șoseaua din continuarea acestuia: „Ce leagă? Un drum de pământ DC89 de DN3C, un drum din plăci de beton parțial reabilitat, parțial distrus (exact bucata de început care intră în Constanța) și mai departe DN3C de E87 (DN2A) prin strada Amsterdam din municipiul Constanța, care este accesibilă doar cu autovehicule de teren, iar când plouă – total inaccesibilă (cu bălți de 1 m adâncime), iar în plus acest DN3C și strada Amsterdam sunt îmbăiate în mormane de gunoaie ți moloz‘.
Lucrările ar fi trebuit finalizate încă din anul 2011, potrivit Asociației Pro Infrastructură: „Contractul pe cei 22 km ai Autostrăzii A4 Centura Constanța a fost semnat în august 2008 cu asocierea Astaldi-FCC pentru suma de 437,8 milioane lei fără TVA. Termenul de proiectare și execuție era de 3 ani, însă deschiderea traficului s-a făcut pe bucăți în perioada iulie 2011-iulie 2013. Dar nodul Poiana, Centrul de Întreținere și Coordonare (CIC) și spațiul de servicii din proximitate nu au fost niciodată terminate‘.
Nodul rutier abia acum este aproape gata, iar reprezentanții ONG-ului avertizează că procesul trebuie accelerat cu orice preț: „Riscăm să pierdem fondurile europene dacă nu se finalizează totul de urgență‘.
În anii următori, vom vedea sensuri giratorii suspendate și deasupra Centurii București, la intersecțiile cu Șoseaua Olteniței, cu Prelungirea Ghencea și cu DJ 401 (Berceni).
Sursa: Asociația Pro Infrastructură