Cu timpul, lucrurile progresează – cel puțin, așa lasă impresia evoluția SUV-urilor mărcii indiene TATA. De la impresia unei copii naive și rudimentare de Land Rover Discovery I pe care o făcea prima generație TATA Safari, se va ajunge în 2024 la un SUV pe care chiar ne-am dori să-l testăm în Europa.
Până la urmă, amprenta culturii britanice asupra Indiei și a mediului său de afaceri a contat în manieră determinantă. Mai întâi, în dezvoltarea grupului TATA, apoi în alegerea unei referințe stilistice de urmat și inclusiv în conținutul tehnic al automobilelor produse sub marca indiană.
Noua generație TATA Safari are la bază o variantă actualizată conform specificului mărcii a binecunoscutei plaforme tehnice Land Rover D8 (prezentă în oferta de SUV-uri compacte a britanicilor începând cu Land Rover Freelander LR2, apoi preluată pentru seria Range Rover Evoque și Land Rover Discovery Sport). În configurația utilizată acum de TATA, platforma respectivă a fost numită OMEGARC.
Așadar, TATA Safari mai este înrudit tehnic și cu TATA Harrier, SUV-ul indian cu caracter urban vizibil. TATA Safari, pe de altă parte, pune accentul pe tema aventurii outdoor și a unei înfățișări cu expresivitate mai sugestivă pentru viața de acțiune.
Dotările și finisarea versiunilor de vârf din seria TATA Safari se prezintă la un nivel ridicat, chiar dacă nu se poate vorbi aici despre cea mai rafinată abordare premium. Digitalizarea postului de conducere și separarea clară a zonelor de comenzi între bord și cele două secțiuni ale consolei centrale (multimedia și climă) face o bună impresie. Interiorul poate fi amenajat în variante cu 6 sau 7 locuri.
Referitor la motorizare, TATA Safari preia turbodieselul Kryotec 2.0 deja prezent la seria TATA Harrier, capabil să furnizeze 170 CP și să ofere un cuplu maxim de 350 Nm. La nivelul transmisiei, vor fi propuse cutii de viteze manuale și automate cu 6 trepte. Din meniu fac parte trei moduri de conducere: Eco, City și Sport. Din perspectiva abilităților de rulare polivalentă, notăm că pot fi selectate trei programe pentru condiții de teren specifice: Normal, Tough și Wet.