Hitul american se reinventează în Europa: seria Ford Explorer își continuă pe aici cariera sub o formă nouă, 100% electrică!

vezi galeria foto

Cel mai tare vehicul realizat până acum pe platforma MEB? Aceasta este întrebarea care ne-a venit în minte privind la primele imagini ale noului Ford Explorer, un vehicul care are multe argumente solide și o înfățișare perfect armonizată cu ideea de principiu din spatele părții sale tehnice.


Practic, funcțional, prietenos cu utilizatorul și cu natura, încăpător, confortabil și silențios: termeni cât se poate de potriviți prin care poți să promovezi un crossover-SUV avansat. Dacă are propulsie electrică și este realmente performant, cu atât mai bine! Noul crossover Ford Explorer deschide calea pentru un val de vehicule electrice pline de caracter, emblematice, care sunt adânc înrădăcinate în ADN-ul american, dar concepute pentru Europa.

„Ford Explorer este un pionier al noii game de vehicule electrice Ford. Adânc înrădăcinat în ADN-ul nostru american, dar construit în Köln pentru clienții noștri din Europa, Explorer este pregătit pentru orice aventură și perfect adaptat pentru necesitățile zilnice ale clienților noștri’, a declarat Martin Sander, director general Ford Model e, Europa.


Ford Explorer va oferi o experiență digitală remarcabilă, cu un sistem multimedia complet nou, având un ecran glisabil de 15 inchi, integrare wireless și sisteme de asistare a conducerii avansate. Desigur, ca să poți conduce, trebuie să ai energie disponibilă pentru ca vehiculul să ruleze. Bateria lui Ford Explorer se poate încărca de la 10 la 80% în 25 de minute.

Croazierele lungi se vor desfășura într-o ambianță plăcută inclusiv datorită spațiului generos pentru pasageri și pentru bagajele lor. Volumul de 470 de litri al portbagajului face din cel mai nou automobil electric Ford o propunere ambițioasă. În plus, consola centrală cu o capacitate de 17 litri permite depozitarea unui laptop de 15 inchi și alături de compartimentul privat face ca Explorer să stabilească un nou standard în segment.


În urma acordurilor cu grupul VW care au dus inclusiv la materializarea noului VW Amarok pornind de la tehnica lui Ford Ranger, seria Ford Explorer pentru Europa preia platforma tehnică MEB de la VW, a modelelor VW ID.4, mai precis.


Explorer oferă, de asemenea, o serie de funcții pentru a se asigura că șoferii și pasagerii sunt la fel de relaxați și gata de plecare atunci când au ajuns la destinație ca în momentul în care au pornit la drum. Printre echipamentele oferite standard, care au rol de a crește confortul, notăm scaunele față și volanul încălzite, scaunul șoferului cu funcție de masaj și controlul climatizării care permite șoferului și pasagerului din față să aleagă propria temperatură. Accesul este facilitat de un sistem de pornire fără cheie, dar și de un hayon acționabil fără mâini, ceea ce înseamnă că proprietarii pot accesa portbagajul atunci când brațele lor sunt ocupate, folosind o mișcare simplă de balans a piciorului pe sub bara de protecție spate.


Sistemele avansate de asistență pentru șofer includ, pentru prima dată la un Ford în Europa, Assisted Lane Change (schimbarea asistată a benzii), care facilitează schimbarea de bandă lină și în siguranță prin acționarea semnalizării și Clear Exit Assist, care oferă un avertisment despre apropierea bicicliștilor înainte de a deschide ușile într-o zonă aglomerată.

Disponibil în două versiuni foarte bine echipate – denumite Explorer și Explorer Premium – noul Explorer complet electric poate fi comandat mai târziu anul acesta, de la un preț orientativ de pornire de sub 45.000 euro.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE