Update: Hyundai a publicat un nou set de fotografii și câteva detalii noi cu viitorul IONIQ. Modelul producătorului sud-coreean își etalează silueta de coupe gândită exclusiv după principiile aerodinamicii. Conform oficialilor asiatici, IONIQ folosește elemente active de aerodinamică și are un coeficient de 0.24 Cd.
La interior, Hyundai IONIQ se laudă cu un panou de bord digital care rulează pe un ecran de 7 inchi. În plus, sistemul de infotainment este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Sub capota versiunilor hibride se va afla noul motor pe benzină de 1,6 litri GRi. Acesta produce 105 CP la 5.700 rpm și 147 Nm la 4.000 rpm. La toate acestea se adaugă și aportul motorul electric de 43,5 CP. În total, ansamblul hibrid promite 141 CP la 5.700 rpm și 265 Nm în prima treaptă, cuplul urmând să scadă la 235 Nm.
Cutia de viteze folosită de asiatici este una cu dublu ambreiaj și șase rapoarte.
Toate cele trei versiuni ale lui Hyundai IONIQ vor fi prezentate în martie, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Versiunea hibridă va fi prima care va ajunge în Europa, asiaticii anunțând ca perioadă de lansare a doua jumătate a anului curent.
––––-
7.01.2016
Hyundai a publicat primele imagini oficiale cu viitorul IONIQ. După cum deja știți, modelul producătorului asiatic va fi primul din lume care permite alegerea unui sistem de propulsie hibrid, plug-in hibrid sau full electric.
Din punct de vedere estetic, Hyundai IONIQ vine cu un look demn de un vehicul eco. Sud-coreenii au mizat masiv pe aerodinamică, iar acest lucru poate fi lesne de observat în designul folosit. Plafonul arcuit și hayonul destul de înalt sunt doar câteva dintre elementele estetice specifice lui IONIQ.
Citește și: Test drive – Hyundai i30 1.6 GDI DCT
Dar până la publicarea unei galerii foto complete, ne vom delecta cu o serie de informații referitoare la structura și la sistemele de propulsie ale lui IONIQ.
Conform oficialilor Hyundai, IONIQ vine cu o arhitectură fabricată din oțel de înaltă rezistentă și din aluminiu. Elementele menite să protejeze pasagerii sunt din oțel, în timp ce capota, hayonul și câteva părți ale suspensiei sunt produse din aluminiu. Și toate acestea pentru o masă totală scăzută, respectiv un consum de energie mic.
Hyundai IONIQ – Sisteme de propulsie
Pentru moment, oficialii Hyundai încă nu ne-au oferit detaliile complete cu privire la viitoarele sisteme de propulsie. Știm că versiunea hibrid va integra propulsorul de 1,6 litri Kappa GDi pe benzină cu o eficieță termică de 40% și un motor electric. În total, sistemul hibrid va oferi 152 CP, resurse care vor fi manageriate de o cutie de viteze cu dublu ambreiaj.
Citește și: Hyundai i20 WRC – Noua generație a fost prezentată oficial
Pentru moment, Hyundai nu a oferit detalii despre viitoarea versiune 100% electrică, însă acestea vor fi cunoscute în următoarele zile.