Hyundai Ioniq, modelul lansat în 2016 care se remarca prin trei tipuri de motorizări eco: hibridă, plug-in hibrid și electrică, se va mai produce doar până în luna iulie a acestui an. Cel mai probabil, noul Ioniq 6 îi va lua locul în gama sud-coreenilor.
Numele lui Ioniq, cel care a dat startul întregii game de vehicule electrice Hyundai, provine de la îmbinarea cuvintelor „ion' și „unique'. Versiunile hibride ale lui Hyundai Ioniq au sosit pe piață ca un răspuns pentru Toyota Prius. Acestea utilizează un motor aspirat de 1,6 litri cu patru cilindri care funcționează în ciclu Atkinson și produce 104 CP. Împreună cu acesta, funcționează și un motor electric cu 43 CP (60 CP pentru plug-in) care furnizează un cuplu de 169 Nm. Întregul sistem hibrid este gestionat prin intermediul unei transmisii automate cu dublu ambreiaj și șase trepte. Versiunea plug-in hybrid are o autonomie 100% electrică de aproximativ 50 km.
Modelul sud-coreean utilizează o construcție ușoară din aluminiu pentru capotă și hayon, fapt care ușurează mașina cu aproximativ 12 kg, iar forma aerodinamică aduce coeficientul aerodinamic la o valoare exemplară (Cx=0.24).
Versiunea electrică a primit un facelift în 2019, moment când a fost mărită puterea motorului de la 120 la 136 CP, în timp ce capacitatea acumulatorului a crescut cu aproximativ 10 kWh, ajungând acum la un total de 40,4 kWh (autonomie WLTP de 311 km).
Până la acest moment, producția lui Ioniq a depășit 350.000 de exemplare la nivel mondial, din care peste 80.000 sunt pur electrice.