Porsche 911 GT3 RS este „road legal' în condițiile în care încorporează destule dintre soluțiile tehnice pe care specialiștii mărcii din Zuffenhausen le-au dedicat motorsportului integrându-le fără compromisuri de performanță sub forma variantelor Porsche 911 GT3 R.
Esențial pentru obținerea unui câștig de performanțe semnificativ rămâne conceptul radiatorului amplasat central, deja aplicat la evoluția radicală a seriei vizând victoria la clasă la Le Mans și cunoscută sub indicativul 911 RSR. Ideea a fost preluată și pentru Porsche 911 GT3 R. Astfel, radiatorul din sistemul de răcire al motorului nu se mai află în zona acestuia (în spate), ci în spațiul acelui miniportbagaj aflat la celelalte versiuni 911 între puntea din față și habitaclu.
Amenajarea zonei frontale în vederea amplasării radiatorului a fost un prilej potrivit pentru a integra în spate, de unde au dispărut radiatoarele tipice modelelor 911 de serie, noi elemente aerodinamice active. Bineînțeles, și studiul aerodynamic al zonei frontale a fost amplu revizuit. Ca urmare, la viteza de 200 km/h, Porsche 911 GT3 RS dispune de o forță de apăsare verticală de 409 kg. Orientativ, noul 911 GT3 RS generează de două ori mai multă forță aerodinamică de apăsare verticală în comparație cu predecesorul său din generația 991.2 și de trei ori mai multă decât un 911 GT3 actual. La 285 km/h, forța de apăsare verticală ajunge la 860 kg.
De asemenea, pentru prima dată într-un Porsche de stradă a fost integrat un sistem de reducere a rezistenței aerodinamice la înaintare (DRS). Vizând obținerea unei rezistențe aerodinamice și viteze mai mari pe porțiunile rectilinii, DRS permite ca aripile deportante să fie aduse la „unghi plat' prin apăsarea unui buton, într-un interval de viteze specificat. Apoi, funcția de frână aerodinamică este activată în timpul frânărilor intense de la viteze mari: elementele aripilor din față și din spate sunt setate la maxim spre verticală, rezultând un efect de decelerare aerodinamică care contribuie semnificativ la efortul frânelelor de la roți.
Motorul aspirat de 4,0 litri a fost perfecționat pornind de la cel care echipează versiunile 911 GT3. Ridicarea puterii la 525 CP se datorează, în primul rând, adoptării unor noi arbori cu came. Sistemul de admisie cu o singură clapetă de accelerație și acționarea supapelor provin din patrimoniul tehnic de motorsport. Cutia de viteze PDK cu șapte trepte are un raport de transmisie final mai scurt decât cel de la 911 GT3, favorizând accelerațiile. Prizele de aer de răcire aflate sub caroserie asigură că transmisia poate rezista timp îndelungat la sarcini extreme.
Porsche 911 GT3 RS accelerează de la zero la 100 km/h în 3,2 s și atinge o viteză maximă de 296 km/h în treapta a șaptea. Pe puntea din față sunt montate frâne cu etrier din aluminiu, cu șase pistoanașe fiecare, discurile de frână având diametrul de 408 mm. În comparație cu 911 GT3, diametrele pistonașelor au fost mărite de la 30 la 32 mm. În plus, grosimea discurilor a fost mărită de la 34 la 36 mm. Puntea spate continuă să fie echipată cu discuri de frână de 380 mm și frâne având etriere cu patru pistoane. Frânele Porsche Ceramic Composite (PCCB) sunt oferite opțional și au discuri de 410 mm, pe puntea față, și discuri de 390 mm, pe puntea spate. Noul 911 GT3 RS are în dotarea standard jante forjate din aliaj ușor cu prindere centrală. Anvelopele sportive autorizate pentru drum, format 275/35 R 20 în față și 335/30 R21 în spate, asigură un nivel deosebit de ridicat de aderență.
Construcția ușoară a fost un principiu de bază al tuturor modelelor RS încă de la legendarul 911 Carrera RS 2.7. Datorită utilizării pe scarp extinsă a materialelor compozite de tip CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic), 911 GT3 RS cântărește doar 1.450 kg în pofida multor componente ale platformei redimensionate la „mai mare'. Ușile, aripioarele din față, plafonul și capota frontală, de exemplu, sunt fabricate din CFRP. De asemenea, CFRP-ul și-a găsit utilizări și în interior, de exemplu în scaunele competiționale standard.