În formă mai bună ca niciodată: Mazda MX-5 2024, în continuare roadster irezistibil la 35 de ani după lansarea seriei.

vezi galeria foto

Anul acesta se împlinesc 35 de ani de la apariția incomparabilei Mazda MX-5. Porducătorul nipon marchează momentul printr-o modrnizare discretă a generației lansate în 2015. Vorbim aici despre un design restilizat al farurilor, noua culoare Aero Grey Metallic, sistem de infotainment actualizat, plus îmbunătățiri ale siguranței și prestațiilor dinamice.


După debutul său oficial la Salonul Auto de la Chicago, în februarie 1989, Mazda MX-5 a devenit sinonimă cu satisfacția de a conduce, întruchipând spiritul roadsterelor ușoare și incitante pentru conducător. De-a lungul anilor, Mazda MX-5 a evoluat rămânând, însă, fidelă filosofiei sale de bază – oferirea unei experiențe de condus de neegalat. Cu peste 1,25 milioane de unități vândute, Mazda MX-5 deține titlul Guinness World Record pentru cea mai bine vândută mașină sport cu două locuri.


Strict cu privire la infotainment, notăm că sistemul Mazda Connect dispune acum de un touchscreen color cu diagonala de 8,8 inchi, conectivitate wireless pentru smartphone și o calitate îmbunătățită a camerei pentru marșarier. Pe de altă parte, nu s-a trecut la soluții avansate acolo unde asta ar fi însemnat diluarea caracterului pur de roadster al Mazdei MX-5: pentru versiunea de vârf (184 CP, motorizare aspirată de 2,0 litri) este oferită cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Indiferent de versiune, pavilionul este acționat manual!


Toate generațiile Mazda MX-5 au fost deosebit de longevive în producție. Cea de-a patra generație încă nu dă semne de oboseală morală și spunem asta în 2024, la 35 de ani de la apariția primeia. Cum a evoluat Mazda MX-5 de la apariție și până acum? De la respectarea fără abatere a unui concept pur și clasic de roadster ușor, ilustrat de prima formă a mașinii (generația NA), s-a trecut la o sincronizare cu tendințele stilistice contemporane printr-o tratare biodesign (generația NB), apoi la conturarea unei personalități proprii distincte și la implementarea de elemente tehnice inovatoare (generația NC), pentru a se ajunge în prezent (generația ND) la un automobil cu prezență distinctă pe fondul concurenței, cu o maturitate tehnică fără fisură.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE