Înainte de 1989 la Braşov se produceau autobuze pentru China. Cum arătau şi câte s-au produs

La fabrica Autocamioane Braşov ( fostă Steagul Roşu)  se produceau înainte de 1989 autocamioane, autobuze şi autoutilitare.  

Iată AUTOBUZELE de sute de milioane de euro cu care vor merge bucureştenii!

VIDEO – Ce a pățit motociclistul-poliţist luptător de K1 care a bătut trei romi!

Un model mai puţin cunoscut este Dongfeng-Roman, un autobuz diesel pentru transport persoane produs special pentru China.

Astea sunt CELE MAI PERICULOASE DRUMURI DIN ROMÂNIA!

Nu te mai urca BĂUT la volan! Poliţiştii au noi aparate şi nu mai scapă nimeni

Acesta era rodul unui parteneriat cu uzina Dongfeng Motor Corporation. Românii au trimis câteva zeci de astfel de autobuze în China. Producţia lor a încetat la fel de brusc cum a fost demarată producţia. Doar câteva zeci de unităţi au ajuns pe străzile din China, conform promotor.ro

Şi Rocar București, denumire adoptată din 1993, ca succesoare a întreprinderii Uzina Autobuzul București (UAB), a fost una dintre cele mai productive companii din România. La Rocar se fabricau autobuze și uzina era deținută de Statul Român. În mod ciudat însă, puțin sunt cei care știu că primul autobuz românesc nu a fost fabricat la Rocar, ci la uzina Vulcan și s-a numit M.T.D.’

Constructia de autobuze a început în anul 1956, prin fabricarea primului autobuz de tip M.T.D.’ (Mao Tze Dun), acesta fabricandu-se în serie din anul 1955 la uzina Vulcan’ din Bucuresti.

Adaugă un comentariu

Articole similare