După ce anul trecut am văzut cum autostrada Sibiu – Orăștie s-a „scufundat', iar Direcția Națională Anticorupție a intrat pe fir, acum a venit rândul autostrăzii Timișoara – Lugoj să ajungă în atenția DNA.
Conform unui document al Digi24, o bună parte a autostrăzii a fost realizată fără a avea o autorizație de construire, ceea ce înseamnă că România ar putea pierde banii oferiți de Comisia Europeană. Documentul Ministerului Fondurilor Europene (MFE), trece în evidență toate lucrările efectuate fără Autorizație de Construire (AC) de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) și precizează că autostrada Timișoara-Lugoj s-ar afla în investigație la DNA.
Potrivit unor oficiali, ancheta DNA face referire la lotul 2 al autostrăzii Timișoara – Lugoj și la faptul că nu a existat o autorizație de construire. Autorizația a fost emisă în august 2014, cu doar câteva zile înainte de eliberarea proceselor verbale de recepție.
În plus, documentul MFE arată că nu doar acest tronson a fost construit fără o autorizație. Există nu mai puțin de 11 contracte, cu o valoare totală de 400 de milioane de lei, valori fără TVA, fără autorizație. Aici intră loturile 2, 3 și 4 din Lugoj – Deva, cele patru loturi ale autostrăzii Sebeș – Turda, reabilitarea podului de la Giurgiu sau a DN14 Sibiu – Mediaș – Sighișoara.
Sursa | Digi24