Emblemă nouă, logo nou și culori noi – toate perfect alese pentru a pune în evidență inteligența practică a filosofiei Dacia, dincolo de particularitățile și de punctele forte specifice ale fiecărei serii de vehicule. Automobilele Dacia comandate începând din 16 iunie vor fi livrate cu noile însemne ale mărcii.
Emblema cu linii minimaliste a fost denumită oficial Dacia Link și, graphic vorbind, este alcătuită din literele „D’ și „C’, așa cum sunt ele înfățișate în cadrul noului logo Dacia. Mesajul lor direct vizează tocmai funcționalitatea simplă, robustă și eficace a vehiculelor Dacia. Tratarea logo-ului poartă, de asemenea, o amprentă minimalistă. Și în cazul său este vizibil mesajul unei integrări studiate a inteligenței sub o fomă finală simplă, ceea ce este evident cu totul altceva decât ar fi o simplitate rudimentară.
Noua culoare în care a fost prezentată gama Dacia cu noile simboluri ale mărcii se numește Lichen Khaki. De acord, avem aici un apropo militar și, ne place sau, trebuie să admitem că tehnologia militară este în prezent cea mai fiabilă și eficientă din întregul patrimoniu tehnologic creat de oameni. Totuși, în cazul mărcii de la Mioveni, culoarea respective nu trimite la vreun fel de aptitudini combative ci la caracteristicile de robustețe și fiabilitate ale vehiculelor Dacia, care sunt cu adevărat versatile și pot fi folosite într-o gamă largă de scopuri, fie că este vorba de uzul urban curent sau de evadarea în aer liber din timpul weekend-urilor. Lichen Khaki e o nuanță de pământ asemănătoare cu cea a mușchiului natural, iar debutul său grandios subliniază legăturile strânse ale Daciei cu natura.
În plus, Dacia va pune treptat în practică unul dintre angajamentele luate de Grupul Renault în cadrul Adunării Generale Anuale din data de 23 aprilie 2021. Începând din 2023, Dacia va fi prima marcă a grupului care va limita toate vehiculele la o viteză maximă de 180 km/h.