După cum am mai anunțat, autoritățile vor să taxeze din nou șoferii, iar acum avem noi informații despre noua taxă auto.
De data aceasta, se pare că legiuitorii oscilească între introducerea taxei auto în prețul ITP-ului sau în impozitul auto. La fel ca la vechile formule ale taxei auto, cuantumul taxei ar urma să fie calculat în funcție de cilindreea motorului, emisiile de CO2 și norma de poluare a propulsorului. Practic, urmează o revenire a vechii taxe auto, însă sub o formă care va fi plătită în fiecare an.
Citește și:
România: Câți șoferi au rămas fără carnet din cauza alcoolului
Jantă de aluminiu sau de oțel: Care este mai rezistentă?
Referendum în București pentru o nouă taxă auto: Când ar putea avea loc
Prețul carburanților s-ar putea plafona în 2019
Vom avea noi piste de bicicliști în București
Speedtail: un glonț pe roți!
Proprietarul unei Dacii 1310 a ajuns lefter din cauza amenzilor
Ce riști dacă nu ai scaun special pentru copii?
Cum se fură o Tesla Model S
Chiar și dacă va fi introdusă în ITP, aceasta va ajunge să fie plătită anual de proprietarii vehiculelor mai vechi de 12 ani, care sunt obligate să facă inspecția tehnică periodică în fiecare an. Avantajul acestei practici ar fi că șoferii sunt nevoiți să refacă ITP-ul pentru a avea dreptul de a circula legal pe drumurile publice, pe când plata impozitului nu este verificată de polițiștii de la rutieră la un control în trafic.
Astfel, această strategie cu ITP-ul ar putea fi câștigătoare pentru autorități, însă nu este exclusă nici introducerea taxei în impozitul auto. În prezent, acesta este guvernat de cilindreea motorizării, destinația vehiculului (autoturism sau autoutilitară) și de tipul sistemului de propulsie. Criterii similare se aplică și pentru asigurările RCA, care sunt în pericolul de a-și majora cuantumul în ultima parte a acestui an.
Reprezentanții autorităților afirmă că se va lua în considerare și venitul mediu național al românilor la momentul stabilirii unei formule de taxare, ceea ce ar sugera valori care să poată fi plătite fără a le goli buzunarele cetățenilor. Desigur, nu știm nici la ce cilindree ne raportăm pentru aceste calcule, pentru că se ia în considerare și cilindreea și norma de mediu, deci situația va fi oricum tragică pentru anumiți cetățeni.
Subliniem faptul că noua taxă auto încă nu are o formulă definitivată, după cum notează și cei de la Profit.ro. Rămâne de văzut când va fi anunțată formula de calcul a taxei, dacă va fi aprobată apoi de guvernanți și când vor intra în vigoare normele metodologice de aplicare ale acesteia.