Inaugurat în noiembrie 2018 după o investiție de 360 milioane de lei, Terminalul Multimodal Străulești abia dacă a fost folosit de șoferii ilfoveni până în prezent. Pentru a evita tariful de 1 leu/oră, aceștia preferă să parcheze în jurul complexului, pe marginea străzilor din apropiere. Dată fiind situația, Metrorex a hotărât să reducă taxa la jumătate.
Reprezentanții companiei au anunțat miercuri că, începând de pe 4 februarie, tariful Terminalului Multimodal Străulești se va înjumătăți față de valoarea actuală. În loc de 1 leu/oră, cât costă în prezent, șoferii vor plăti doar 50 bani/oră.
Citește și:
Ferrari a fost numit cel mai puternic brand din lume
Și-a modificat bicicleta ca să prindă 60 km/h, dar poliția nu a fost încântată
Apple renunță la mașina autonomă? 200 de angajați au părăsit proiectul
Ce se întâmplă dacă torni Coca-Cola în rezervorul mașinii?
Recompensă de 1000 de EURO! Ai văzut această mașină?
Caracatița de parbriz, noua măsură împotriva șoferilor care parchează neregulamentar
Chinezii atacă segmentul SUV coupé
Germania și-ar putea lua adio de la autostrăzile fără limită de viteză
De-asta nu putem avea șosele sigure în România
Românii nu învață pentru examenul auto
Complexul Park&Ride a fost construit cu scopul de a fluidiza traficul în Capitală. Este destinat în primul rând navetiștilor din județul Ilfov, care își pot continua drumul până la serviciu cu transportul în comun după ce parchează la Străulești. Terminalul oferă acces direct la gura de metrou Străulești, cap de linie al magistralei M4, dar dispune și de numeroase stații STB în imediata apropiere.
În urmă cu două săptămâni, reprezentanții Metrorex anunțau că parcarea de la Străulești este pustie zi de zi. Din totalul de 660 locuri de parcare disponibile, doar 19 sunt ocupate constant. Explicația cea mai probabilă este tariful. Deși 1 leu/oră nu era mult, pe termen lung se acumula o sumă considerabilă. Un navetist care își lăsa zilnic mașina în terminal timp de 10 ore ajungea să plătească 200 lei lunar, plus 70 lei pe abonamentul la metrou. Pe deasupra, mai plătea și carburant, pe lângă toate taxele și costurile lunare de utilizare a vehiculului.
În urma reducerii tarifului, costul lunar pentru utilizarea complexului Park&Ride va fi de aproximativ 100 lei. Dacă Metrorex își respectă promisiunea anunțată la inaugurarea parcării, în termen de 4 luni ar trebui să introducă și abonamente pentru „clienții fideli’, oferta devenind astfel și mai tentantă.
Sursa foto: Arhiva Libertatea/Vlad Chirea