întrebare de prisos: cum, n-ai auzit de Nilu? Un’te înhață crocodilu’! Stați așa, aici vorbim de mașina Nilu27.

vezi galeria foto

Pentru pasionații domeniului auto și ai designului, nu-i exclus să mai fi auzit până acum despre stilistul Sasha Selipanov. El a lucrat pentru proiecte ale mai multor mărci, printre care Audi, Bugatti, genesis, Lamborghini și Koenigsegg.


Materializând pentru prima oară o creație în regie proprie, omul pare să fi dat „ignore’ cu sete la tot ce ține de convențiile pe care mulți mizează acum ca să se pună în valoare: brand cu apropo ușor de asimilat (sonoritate british sau deutsch, eventual), simpatie pentru EV-uri, hibridizare și digitalizare.

Nici măcar furnizorul motorului nu e din zona tradiției îndelungate și cu pedirgree solid confirmat: propulsorul V12 aspirat de 6,5 litri cu unghi de 80 de grade între bancurile de cilindri este semnat de Hartley, o companie (ambițioasă, ce-i drept) din Noua Zeelandă. Puterea maximă ajunge la 1070 CP/11.000 rpm, iar privitor la caracteristica de cuplu, notăm 860 Nm/7000 rpm. Cutia de viteze manuală cu 7 trepte este furnizată de CIMA.


Așadar, automobilul supersport exotic Nilu27 va fi pe gustul tuturor celor care nu se simt bine cu EV-urile și cu tema vehiculelor inteligente. Nu că nu s-ar fi investit multă, chiar foarte multă, inteligență, inspirație și motivație în crearea sa! Altfel, după cum lesne puteți observa, la bord se găsesc zero ecrane.

Să mai speculăm un pic pe direcția FAQ: dacă nu are tradiție, nu aderă la tendințe și recomandări, numele nu-ți spune nimic, e scump, consumă mult și nici nu are portbagaj, atunci de ce ar trebui să-ți placă? Pentru că Nilu27 își trage propria sevă din tematică celor mai spectaculoase automobile din vremurile de glorie ale curselor de anduranță gen Le Mans, în special cele din anii 60-70. Asta ar trebui să fie suficient pentru a-i cristaliza o formă de identitate și a-l face deosebit de atractiv pentru câțiva cunoscători mai înstăriți. În fond, s-a stabilit că nu vor fi asamblate mai mult de 54 exemplare în configurația înmatriculabilă.



Sasha Selipanov lucrează la proiect de prin 2006. Principala sa preocupare a fost să obțină un efect provocator, dat de insistența pe o certă brutalitate analoagă. Cu alte cuvinte, conducerea sau pilotatea automobilului se cerea fi luată ca un fel de provocare.

Ce a avut se spus persoana creatorului Sasha Selipanov referitor la proaspăta sa realizare? Notăm aici: „Drumul meu în industrie nu a fost niciodată despre respectarea regulilor și respectarea normelor. Nu mi-a fost niciodată frică să-mi urmez intuiția sau să-mi urmăresc visele. Încălcarea convențiilor este pur și simplu un produs secundar. Același lucru este valabil și pentru Nilu – un hypercar care renunță la tendințele și convențiile actuale în căutarea unei experiențe auto cu esență tare și bătaie înaltă. Concretizarea lui Nilu în lumea reală este un vis care a prins viață; un moment atât de profund încât este greu de exprimat în cuvinte. Acum, echipa mea și cu mine suntem încântați să punem în practică toate aceste viziuni și cunoștințe.’


Comunicatul oficial a rămas, totuși, zgârcit cu specificațiile referitoare la performanțe. În afară de faptul că s-au folosit pneuri Michelin Pilot Sport Cup 2 R de format 265/35 R20 (față) și 325/30 R21 (spate) pe jante cu prindere centrală, plus componente Brembo pentru sistemul de frânare și s-a configurat o suspensie cu brațe transversale suprapuse care poartă o evidentă inspirație competițională, nu mai putem preciza mare lucru. A, viteza maximă va fi de peste 400 km/h (păi, la asta ne cam așteptam). De asamblarea automobilelor se va ocupa Aria Group cu sediul în Irvine, California.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE