Punând problema în proverbialul stil Radio Erevan, ceea ce se vede în imagini este un centru auto de cercetare și testare a tehnologiilor noi în genul celui de la Titu, numai că nu e al grupului Renault, ci al grupului BMW și nu e în România, ci în Cehia.
Finalizarea înainte de termen a două zone de testare marchează un reper important evoluția construcţiei primului centru de cercetare și dezvoltare BMW Group din Europa Centrală. La noul centru de testare, BMW Group va lucre la dezvoltarea unor teme inovatoare, cum ar fi electrificarea, digitalizarea şi deplasarea autonomă. Centrul de probe din regiunea Karlovy Vary se află la aproximativ două ore şi jumătate de condus de principala locaţie de dezvoltare a BMW Group, Centrul de Cercetare şi Dezvoltare (FIZ) din München.
Odată cu lansarea celor două trasee de testare şi o perspectivă exclusivă asupra operaţiunilor sale de testare, BMW Group a prezentat implicit primele rezultate ale investiţiei sale de 300 de milioane de euro la Sokolov. Se preconizează că centrul de testare va fi pe deplin operaţional până la jumătatea anului 2023 şi va avea peste 100 de angajaţi care lucrează la faţa locului. Zona de Tehnologie Nouă, cu o suprafaţă capabilă de omologare de circa 90.000 m², cu trei circuite separate, oferă condiţii optime pentru testarea sistemelor de asistenţă şi a comportamentului în trafic transversal, precum şi în frânarea de urgenţă şi în situaţii de evitare. Testele sunt pregătite şi controlate din camera de control alăturată, cu posturi de lucru temporare.
„Începând de la jumătatea anului 2023, noul centrude testare din Republica Cehă va funcţiona coordonat cu centrele de testare existente ale BMW Group din Aschheim, lângă München, Miramas, în Franţa, şi Arjeplog, în Suedia', a declarat Andreas Heb, project manager BMW Group, responsabil pentru centrul de testare de la Sokolov.
În imediata vecinătate a Zonei de Tehnologii Noi se află Autostrada de Condus Autonom, cu o lungime de 6 km, un circuit tip autostradă cu zone de intrare şi de ieşire pentru testarea automobilelor autonome pe autostrăzi. Autostrada de testare a fost echipată cu două benzi funcţionale şi o bandă de oprire de urgenţă, precum şi cu pasarele şi o linie dreaptă de peste 1 km.