BMW Isetta este una dintre cele mai mici și mai simpatice mașinuțe create vreodată. Totodată, este un erou care a schimbat destine în timpul Războiului Rece.
Citește și:
Cum arăta prima mașină de curse din istorie?
100 de ani de istorie auto în doar câteva minute
Simbol al opresiunii comuniste, Zidul Berlinului a fost, timp de aproape trei decenii, bariera de separație dintre Occident și Orient. O graniță pe cât de greu de trecut, pe atât de serioasă: unele încercări – nereușite – de a „evada’ din Est au rezultat în moartea cutezătorilor.
Iar acest context face povestea din clipul următor cu atât mai specială. Klaus-Günter Jacobi, un neamț care se mutase în partea vestică a Berlinului înainte să fie segregat, a răspuns apelului unui prieten de a-l trece clandestin granița. Mașina lui Jacobi: o Isetta.
E suficient să te uiți la Isetta pentru a-ți da seama că nu e genul de mașină în care să poți ascunde ceva (mai mult, pe cineva). Și tocmai natura ei o face să fie vehiculul ideal pentru acest tip de misiune.
Desigur, înainte să plece în recuperarea prietenului Jacobi a făcut câteva modificări… drastice: a îndepărtat filtrul de aer, roata de rezervă și sistemul de încălzire, a „tăiat’ din rezervorul mașinii și a decupat bancheta, în așa fel încât spațiul obținut să poată acomoda o persoană.
Misiunea a fost un succes, iar Jacobi a repetat-o de încă opt ori în anii care au urmat. Cât despre mica eroină – este expusă în muzeul Zidul Berlinului.