Istoria Volkswagen Beetle, mașina creată la dorința lui Hitler

Cunoscută sub numele de Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky, Käfer sau Broscuță, mașina nemțească este o parte importantă din istoria automobilistică europeană.

Istoria Beetle-ului începe înainea celui de-al doilea Război Mondial. VW Beetle datorează o mare parte din succesul său inginerului de origine austro-ungară Béla Barényi care, în 1925, concepea un prototip ce avea să stea la baza renumitului model.

Mașina a fost produsă de Volkswagen din anul 1938. La acea vreme fabrica era condusă de Ferdinand Porsche, cel care avea susținerea necondiționată a lui Hitler.

După ce a devenit cancelar, Hitler a vrut ca economia Germaniei să producă o „maşină a poporului”. Fuhrerul a inaugurat fabrica în 1938 și a afirmat că mașina va purta numele de „Kdf-Wagen” (n.r. – numele se referă la deviza Kraft durch Freude/Putere prin veselie). Acesta a devenit cunoscut în ţara natală sub numele de Kafer (n.r. – cărăbuş[ro] /beetle [eng.]). Astfel, în 1937, mașina putea fi achiziționată în schimbul sumei de doar 900 de mărci (400 de dolari), mai puțin decât costa o motocicletă.

SONY DSC

Primul război mondial a oprit producța automobilului, iar fabrica s-a transformat în uzină de armament. Mașinile s-au fabricat din nou, la 5 ani după încheierea războiului. În doar cinci ani, producția Beetle-ului a crescut spectaculos, ajungând la un milion de mașini în 1955.

La începutul anilor 60, mașina a ajuns pe piața din Statele Unite ale Americii, iar popularitatea crescuse foarte mult. Pe data de 17 februarie, 1972, „Gândăcelul” a devenit cea mai populară maşină făcută vreodată, depăşind modelul T de la Ford.

De atunci, au fost create mai multe modele de Volkswagen Beetle, una mai atrăgătoare ca alta. În 2012, Volkswagen a reînviat modelul care a făcut istorie în Germania, pe o piață mult mai aglomerată. Are mașina același succes?

vw3

Adaugă un comentariu

Articole similare