Jeep Gladiator este numele primului pick-up modern al mărcii americane. Galdiator împarte platforma cu Wrangler și se mândrește cu cea mai mare capacitate de tractare din segmentul său, dar și cu alte elemente inedite.
Spre exemplu, lui Gladiator îți poți demonta plafonul, parbrizul și portierele. La fel ca la Wrangler, practic. Acest lucru înseamnă că Jeep are singurul pick-up din clasa sa pe care îl poți conduce fără plafon. Sau cu parbrizul pliat peste capotă. Sau poți demonta ușor portierele și să conduci fără portiere.
Citește și:
Cum obții 500 de lei pentru combustibil?
Spectaculos: vas de croazieră cu circuit de karting
Cel mai bătrân’ VW Beetle din lume a fost complet restaurat
Câte amenzi adună o cameră fixă în două săptămâni
Cum îți poți moderniza mașina
Ora de Educație Rutieră
Șoseaua de Centură a Bucureștiului – un proiect continuu
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Primul loc în Europa la aglomerație
Motorizarea oferită la momentul lansării este un V6 Pentastar de 3.6 litri, disponibil atât cu o transmisie manuală cu șase trepte, cât și cu o cutie de viteze automată cu opt trepte. Începând cu 2020, Gladiator va fi oferit și cu un EcoDiesel V6 de 3.0 litri, disponibil doar cu o transmisie automată cu opt trepte.
Două sisteme de tracțiune integrală sunt oferite în gamă: Command-Trac și Rock-Trac. Cel de-al doilea vine doar pentru versiunea Rubicon. Ambele folosesc punți solide Dana 44, diferențiale blocabile Tru-Lock față și spate sau un diferențial cu alunecare limitată Trac-Lok. Bara stabilizatoare decuplabilă electronic este standard pentru Rubicon, la fel cum sunt și anvelopele off-road de 33 de inchi.
În materie de off-road, Jeep Gladiator are un unghi de atac de 43.6 grade, un unghi ventral de 20.3 grade și un unghi de degajare de 26 de grade. Garda la sol este de 28.1 centimetri, iar adâncimea maximă a vadului este de 76 de centimetri.
Debutul comercial este programat pentru cea de-a doua jumătate a anului 2019. Desigur, va sosi și în România, iar atunci vom avea și prețuri pentru Gladiator în România. Cel mai probabil, va fi apropiat de Wrangler, însă nu avem o confirmare oficială în acest sens.