Primul test de impact independent cu unele dintre cele mai populare modele mini comercializate pe piata indiana indica un nivel de siguranta neadecvat, in masura sa puna in p[ericol vietile celor de la bord. Toate masinile testate de Global NCAP in testul de impact fronatl la 64 km/h au obtinut zero stele pentru protectia pasagerilor adulti.
Cele cinci modele, care insumeaza perste 20% din vanzarile de masini noi din India, sunt Suzuki-Maruti Alto 800 (cel mai vandut model in India), Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10 si VW Polo. Global NCAP a ales pentru test versiunile de baza, astfel ca niciunul dintre modele nu era dotat cu airbag-uri.
In cazul modelelor Tata Nano, Suzuki-Maruti Alto 800 si Hyundai i10, structurile de rezistenta ale masinilor au fost deformate, re4zultand un risc ridicat de deces al ocupantilor. Concluzia testului a fost ca, in cazul acestor modele, structura caroseriei este atat de slab conceputa incat montarea airbag-urilor nu ar fi suficienta pentru reducerea riscurilor asupra pasagerilor. Ford Figo (Fiesta de generatie anterioara) si VW Polo nu au aratat probleme structurale, astfel ca montarea airbag-urilor ar imbunatati semnificativul sansele de supravietuire in caz de accident ale ocupantiolor.
Simultan cu testul, VW a anunta ca retrage de pe piata indiana versiunile fara airbag-uri ale lui Polo. In aceste conditii, Global NCAP a fost de acord sa testeze si versiunea cu doua airbag-uri standard a lui Polo, in acest caz protectia fiind mult mai buna, Polo obtinand 4 stele.