Cu numai 805 kilometri de autostradă în toată țara și doar două drumuri de mare viteză finalizate complet, România e printre codașele Europei la capitolul infrastructură rutieră. Autoritățile plănuiesc ca în 2019 să deschidă circulația pe încă 133 km de autostradă, deși niciodată bilanțul la final de an nu s-a potrivit cu promisiunile inițiale.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sunt încrezători că anul acesta vor inaugura peste 100 km de autostradă. În momentul de față se află în execuție 138,66 km, dintre care 133 km au termenul-limită stabilit în 2019. Este vorba despre următoarele tronsoane:
• A1: Deva – Lugoj, Lot 2 (Coșevița – Margina) – 4,39 km;
• A1: Deva – Lugoj, Lot 3 (Ilia – Coșevița) – 21,14 km;
• A1: Deva – Lugoj, Lot 4 (Șoimuș – Ilia) – 22,14 km;
• A3: Târgu Mureș – Ogra, Lot 1 (Târgu Mureș – Ungheni) – 4,50 km;
• A3: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 2 (Iernut – Chețani) – 17,90 km;
• A3: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3 (Chețani – Câmpia Turzii) – 15,69 km;
• A3: Comarnic – Brașov, Lot 5 (Râșnov – Cristian) – 6.30 km;
• A10: Sebeș – Turda, Lot 1 (Sebeș – Pârâul Iovului) – 17 km;
• A10: Sebeș – Turda, Lot 2 (Pârâul Iovului – Aiud) – 24,25 km.
Rămâne de văzut câte dintre aceste segmente de drum vor fi într-adevăr inaugurate până la sfârșitul anului. Cu toate că vorbim despre distanțe mici, care nu ar trebui să pună probleme constructorilor, toate amânările din trecut ne dau motive să fim sceptici.
Citește și…
Michael Schumacher împlinește 50 de ani! Ce mai face campionul?
Peste 40 de mașini, vandalizate de doi copii. Cine plătește pagubele?
Numărul mașinilor furate a crescut cu 70% în 2018, față de 2017
Sistemul de semaforizare din Capitală, accesat ilegal!
Noi defecţiuni la autobuzele Otokar, cumpărate de Gabriela Firea
Prins de radar cu 174 de km/oră în Galați
Tesla vine în România!
Cel mai tare video cu mașini al anului!
Record în România: cea mai lungă distanță parcursă cu o mașină electrică
Două localități sunt conectate de o șosea spectaculoasă
Șoferii români au circulat cu viteze excesive și în perioada sărbătorilor
Ba descopereau proiectanții vile pe terenul unde stabiliseră să construiască drumul, ba se ivea necesitatea unor lucrări suplimentare din cauza alunecărilor de teren. Întotdeauna se găseau motive pentru prelungirea termenului. Cel mai sugestiv exemplu e lotul 3 al autostrăzii Deva-Lugoj, la care se lucrează încă din 2013.
În 2017 s-au inaugurat doar 15 km de autostradă în România, iar în 2018 – aproape 60 km. În 2019, autoritățile ar trebui să deschidă circulația pe o lungime aproape dublă față de ce s-a realizat în ultimii doi ani. Pe hârtie, totul arată bine, dar să nu zicem „hop’ până nu sărim ‘gardul’.
Sursa foto: Razvan Socol, via Wikimedia Commons