Lansarea oficială a noului Ford Ranger 2022 pentru Europa va rămâne datată în dimineața zilei de 24 noiembrie 2021, dar să nu pierdem din vedere că punctul inițial al evenimentului se află de fapt în Australia, iar cei de acolo au fost martorii lansării la ora locală 18:00. Ce treabă avem noi cu australienii ăștia, una peste alta?
La baza lui Ford Ranger 2022 se află șasiul T6, de a cărui proiectare și punere la punct s-au ocupat cu mai bine de zece ani în urmă cei de la Ford Australia. Ford Ranger T6 a înlocuit precedenta generație Ranger produsă prin „badge engineering’ pornind de la Mazda BT-50. Managementul de la Detroit a avut dreptate să încredințeze școlii australiene tema lui Ranger T6. Rezultatul muncii lor a adunat un munte de aprecieri favorabile și premii ale categoriei de atunci încoace, abilitățile, performanțele și robustețea mașinii căpătând statut de referință. Pentru dezvoltările ulterioare ale proiectului, Ford a recurs la o implicare globală.
Așadar, aici avem de-a face cu cea mai avansată expresie a lui Ford Ranger T6. Sub noua caroserie se află un șasiu modernizat, având un ampatament cu 50 mm mai lung și un ecartament cu 50 mm mai lat decât Ranger-ul anterior. Lesne de observat la Ranger 2022, a fost operată o sincronizare perfecta cu cele mai recente și pretențioase preferințe ale clienților în materie de dotare și confort.
Contribuția clienților a fost esențială la acest capitol. Ford a petrecut mult timp cu proprietarii din întreaga lume, realizând peste 5.000 de interviuri și zeci de ateliere pentru clienți pentru a înțelege cum își foloseau clienții pickup-urile, ce își doreau și așteptau de la noul Ranger. Cei care au spus că doresc mai multă putere pentru a străbate zonele de teren greu, vor avea prilejul să aprecieze noua versiune V6 turbodiesel de 3,0 litri. Oferta va include, de asemenea, propulsoare diesel de 2,0 litri turbo și biturbo. Tracțiunea integrală rămâne de tip 4×4 nepermanent, însă sistemul său de comandă și operare a fost semnificativ modernizat.
În interior, se evidențiază habitaclul specific autoturismelor, utilizând materiale moi la atingere și ecran tactil central proeminent orientat în stil portret, cu sistemul de conectivitate și divertisment Ford SYNC™ 4. Marele touschscreen de pe consola centrală poate avea diagonale de 10,1 sau 12 inchi. Ecranul poate să afișeze inclusive imaginile unui sistem de camere cu acoperire de 360 de grade, pentru a ușura parcarea în spațiile urbane înguste sau pentru a ajuta la deplasarea pe un teren deosebit de dificil.
Clienții își vor putea personaliza automobilul cu o gamă de peste 150 de accesorii de lucru, urbane și de aventură, integrate din fabrică. Aceste accesorii le includ pe cele dezvoltate în colaborare cu furnizorul emblematic de componente off-road, ARB 4×4 Accessories. Colaborarea dintre ARB 4×4 Accessories și Ford va fi lansată inițial doar pe anumite piețe. Ford Ranger 2022 va fi construit în fabricile Ford din Thailanda și Africa de Sud începând cu 2022, alte piețe urmând a fi anunțate la o dată ulterioară.
Noua generație Ranger va fi disponibilă pentru comandă în Europa la sfârșitul anului 2022. Livrările către clienți se vor face la începutul lui 2023. Actualul Ranger este liderul european al segmentului de pick-up și a stabilit recent un nou record de vânzări, în luna septembrie pentru anul 2021 cumulat, de 45.539 de unități, cu o cotă de piață de 39,9%. 2
În România, Ford Ranger este lider al segmentului pick-up pentru al patrulea an consecutive, cu o cotă de segment de 39.5% conform datelor disponibile pentru perioada ianuarie-octombrie 2021. Fapt relevant: 72% din vânzările Ranger din România sunt înregistrate de variantele superioare ale ofertei, Limited, Wildtrak, MS-RT si Raptor. Versiunea Ford Performance Ranger Raptor înregistrează aproximativ 30% din total vânzări în 2021.