Producătorii auto premium se lasă greu antrenați în așa-numita tendință „downsizing’, cea care a luat amploare în ultimii ani în domeniul construcției de motoare cu ardere internă.
În termeni de imagine percepută, e cam greu să justifici de ce vrei să iei mulți bani pe o mașină care nu are un motor de cilindree relativ mare, cu mai mult de patru cilindri. Și totuși, un pas în direcția downsizing-ului va fi inevitabil, chiar și pentru marca supremă a domeniului 4×4. Motorizările cu 6 cilindri nu sunt încă în pericol iminent de dispariție, însă renunțarea la marile propulsoare V8 este aproape.
Land Rover a început eficientizarea motorizărilor sale prin propunerea unor sisteme mild-hybrid (asistare cu motor electric a motorului termic, mașina nu poate să ruleze în regim strict electric) la nivelul variantelor cu patru cilindri (de exemplu, la seria Evoque). Este de așteptat ca oferta să fie completată în viitorul apropiat cu versiuni diesel V6 mild-hybrid. Având un dispozitiv starter-generator integrat, acestea vor beneficia de un spor de putere și de o secvență start-stop cu funcționare lină.
Conform celor susținute de Autocar, această perspectivă va implica renunțarea la propulsoarele V8 turbodiesel de 4,4 litri de origine Ford, aflate actualmente în dotarea seriei Range Rover Sport. Locul lor în ofertă va fi luat de motoare diesel de 3,0 litri de tip mild-hybrid. Performanțe estimative pentru aceste variante cu indicativ D350: putere maximă de 350 CP, cuplu maxim de 700 Nm, accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 6,5 s. Într-o variantă de nivel intermediar, dedicată modelelor Range Rover Sport D300, respectivul grup motopropulsor va furniza 300 CP. În cazul versiunii Range Rover D350, accelerația de la 0 la 100 km/h va dura 7,1 s.