Din motive care ne depășesc și în legătură cu care nu putem face precizări (poate pentru că e mai cald acolo?), marca germană a ales să organizeze prezentarea în premieră a noului Porsche Macan (100% BEV) la Singapore. În preambului acestui eveniment marcant, vicepreședintele departamentului Style Porsche, Michael Mauer, a făcut o scurtă declarație referitoare la designul automobilului.
„Noul Porsche Macan este primul model pe care îl electrificăm pornind de la o identitate de produs existentă, stabilită. Fiecare mașină sport nouă trebuie să fie foarte clar recunoscută ca aparținând familiei de produse Porsche și, cronologic, seriei din care face parte, dar trebuie să fie percepută și ca noutate’. Mauer consideră că această consistență vizuală este esențială pentru marca Porsche. Găsirea echilibrului corect între „Porsche în esență’ și „factorul inovator’ este întotdeauna un deziderat dificil, admite designerul.
Trecerea de la propulsia cu ardere internă la un motorizarea complet electrică în cazul lui Porsche Macan a reprezentat o provocare inclusiv pentru echipa Style Porsche, oferind, în același timp, posibilități noi. „Cerințele tehnice ale mașinii sunt întotdeauna indiscutabil fundamentale’, continuă Mauer. „Acest criteriu intervine foarte devreme în procesul de ambalare stilistică, condiționând aranjarea diferitelor componente în mașină. Designul este esențial pentru a obține proporțiile de bază corecte – clasica linie de zbor a mărcii Porsche nu ar fi fezabilă cu orice aranjament.’
Sistemul de propulsie electric oferă noi niveluri de flexibilitate, dar ridică provocări în definirea formelor: „Înlăturarea blocului motor voluminos ne permite să îmbunătățim linia distinctivă a capotei. În același timp, bateria este încă o componentă destul de mare care necesită mult spațiu în partea de jos și ar putea perturba raportul definitoriu lățime/înălțime. Și, desigur, aerodinamica joacă un rol important în ceea ce privește autonomia unei mașini sport electrice.’ Succesul colaborării strânse dintre designeri și inginerii specialiști în aerodinamică este evident privind cifra finașă a coeficientului de rezistență la înaintare. Cu un Cx=0,25, noul Porsche Macan este unul dintre cele mai rafinate aerodinamic SUV-uri de pe piață.
În general, Porsche a decis să nu separe radical, stilistic vorbind, modelele sale electrice de cele dotate cu motorizări cu combustie, explică Mauer. „Porsche rămâne Porsche – chiar și un Porsche electric este o mașină sport în segmentul său. Din acest punct de vedere, este logic să nu renunțăm la ADN-ul nostru tradițional de design Porsche.’ Designerul-șef este sigur că acest lucru va fi clar vizibil și pentru primul SUV complet electric dezvoltat de producătorul de mașini sport din Stuttgart: „La prima vedere, noul Porsche Macan este, de asemenea, foarte clar un Porsche și un Macan. Am păstrat proporțiile care definesc ceea ce întruchipează pentru Porsche o mașină sport din acest segment. Designul a fost rafinat atât în interior, cât și în exterior – noul model vine cu o atmosferă mai sportivă și mai dinamică.’
Evenimentul de debut pentru noua generație Porsche Macan este programat să înceapă la ora 12:00 (CET), la Singapore, pe data de 25 ianuarie 2024.