În doar câteva zile Lexus a lansat nu mai puțin de trei noi modele, toate în configurație SUV, dar în clase diferite. Dacă micuțul Lexus LBX este un model complet nou, bazat pe „vărul’ său Yaris Cross de la Toyota, Lexus TX este teoretic urmașul lui RX cu trei rânduri de scaune, iar marele Lexus GX reprezintă o nouă generație a modelului care populează gama constructorului de lux de 20 de ani.
Lexus LBX
Poziționat în gamă sub compactul Lexus UX, noul și simpaticul LBX vine cu o nouă linie de design destinată să placă europenilor. Având la bază platforma compactă GA-B modificată, preuată de la Toyota Yaris Cross, Lexus LBX este ceva mai mare decât aceasta (4,19 m lungime, 1,82 m lățime și 1,54 înălțime și 2,58 m ampatament). Indicativul LBX vine de la Lexus Breakthrough Crossover. Automobilul va fi oferit atât cu tracțiune față, cât și integrală, motorizarea fiind asigurată de un grup motopropulsor hibrid de 1,5 l și 136 CP. Versiunile 4×4 beneficiază suplimentar de serviciile unui propulsor electric pe puntea spate.
Noua identitate Lexus, numită Resolute Look, reinterpretează celebra grilă „spindle’ promovată de Lexus, în timp ce mașina exudă dinamism prin apariția musculară cu linii de forță și curbe ample. Aspectul general este mult mai curat decât ne-a obișnuit Lexus. Montantul C este îmbrăcat într-un plastic negru lucios, în timp ce spatele are stopurile tipice în formă de L, legate printr-o bandă subțire luminoasă. Lexus LBX va intra producție la finalul acestui an, pentru a fi la vânzare în 2024 atât în Europa cât și pe alte câteva piețe.
Lexus GX
Noua generație GX vine într-o formulă nouă după aproape un deceniu pentru a completa gama Lexus în segmentul SUV-urilor mari, iar surpriza este un look boxy, dublat de un caracter de off-roader autentic. Designul robust, marcat prin linii drepte și unghiuri pronunțate, aduce aminte de legendarele Toyota Land Cruiser, dar și de stilul tipic britanic al concurentului Land Rover. Grila masivă flancată de farurile LED moderne, capota puternic profilată care „mușcă’ parțial din forma aripilor, parbrizul drept și montanții față puțin înclinați aduc un aer retro puternic. Pasajele rectangulare ale roților domină profilul simplu, în timp ce spatele vertical propune o lunetă de mari dimensiuni si stopuri orizontale unite printr-o bandă luminoasă, completând ansamblul incisiv al designului.
Interiorul, în aceeași notă, vine cu destul de multe butoane fizice, un ecran central masiv integrat de 14 inch, precum și o configurație de bază cu șapte locuri. Versiunile superioare dispun doar de cinci scaune, cu locuri individuale în spate.
Propulsia este asigurată deocamdată de un V6 de 3,4 l, supraalimentat care livrează 354 CP și un cuplu de 650 Nm. Transmisia automată cu 10 trepte și tracțiunea integrală permanentă sunt dotări standard.
Lexus TX
Noul Lexus TX este urmașul de drept al seriei de top RX și are trei rânduri de scaune. Se face remarcată o creștere semnificativă a dimensiunilor, iar gama de motorizări cuprinde trei variante. Astfel, avem un turbo de 2,4 l și 275 CP pentru TX 350, în timp ce TX 500h are un grup motopropulsor hibrid de 2,4 l și 366 CP, iar TX 550h+ folosește un sistem hibrid „plug-in’ cu motor termic V6 de 3,5 l care livrează 406 CP și promite o autonomie pur electrică de 53 km.
Designul mizează din nou pe o reintepretare a grilei Lexus ce pare perfect integrată în spoilerul frontal, plus faruri înguste și mult alungite. Rezultă o alură de SUV premium tipic, cu montantul D disimulat sub un ornament de culoare închisă. Mașina se adresează în special pieței Nord-Americane, fiind foarte spațioasă, lucru permis de platforma tehnică GA-K, care stă și la baza noului Toyota Grand Highlander. Produs la uzina din Indiana, noul crossover Lexus va fi comercializat înca din acest an pe piața SUA și Canada la prețuri care se vor situa peste 50.000 $.